Kunstenaars - A
Abeling, Johan
Olieverf op paneel 27x37 cm. (1997) Johan Abeling (1953 - Emmen) Academie Minerva Groningen (1972 - 1978) Abeling’s werk valt op door de mysterieuze sfeer die het uitstraalt. De totale verlatenheid die van zijn schilderijen uitgaat, creëert een onwerkelijke sfeer. Hij schildert bij voorkeur het uitgestrekte Noord-Nederlandse landschap. Hij is een meester in het toepassen van het sfumato, een techniek waarmee diffuus en gefilterd licht gecreëerd wordt.
32 x 37 cm. Olieverf op paneel 1997 Johan Abeling (1953 - Emmen) Academie Minerva Groningen (1972 - 1978) Abeling’s werk valt op door de mysterieuze sfeer die het uitstraalt. De totale verlatenheid die van zijn schilderijen uitgaat, creëert een onwerkelijke sfeer. Hij schildert bij voorkeur het uitgestrekte Noord-Nederlandse landschap. Hij is een meester in het toepassen van het sfumato, een techniek waarmee diffuus en gefilterd licht gecreëerd wordt.
7 x 12 cm. Olieverf op paneel 1999 Johan Abeling (1953 - Emmen) Academie Minerva Groningen (1972 - 1978) Abeling’s werk valt op door de mysterieuze sfeer die het uitstraalt. De totale verlatenheid die van zijn schilderijen uitgaat, creëert een onwerkelijke sfeer. Hij schildert bij voorkeur het uitgestrekte Noord-Nederlandse landschap. Hij is een meester in het toepassen van het sfumato, een techniek waarmee diffuus en gefilterd licht gecreëerd wordt.
7 x 12 cm. Olieverf op paneel 1999 Johan Abeling (1953 - Emmen) Academie Minerva Groningen (1972 - 1978) Abeling’s werk valt op door de mysterieuze sfeer die het uitstraalt. De totale verlatenheid die van zijn schilderijen uitgaat, creëert een onwerkelijke sfeer. Hij schildert bij voorkeur het uitgestrekte Noord-Nederlandse landschap. Hij is een meester in het toepassen van het sfumato, een techniek waarmee diffuus en gefilterd licht gecreëerd wordt.
35 x 50 cm. Olieverf op paneel 1999 Johan Abeling (1953 - Emmen) Academie Minerva Groningen (1972 - 1978) Abeling’s werk valt op door de mysterieuze sfeer die het uitstraalt. De totale verlatenheid die van zijn schilderijen uitgaat, creëert een onwerkelijke sfeer. Hij schildert bij voorkeur het uitgestrekte Noord-Nederlandse landschap. Hij is een meester in het toepassen van het sfumato, een techniek waarmee diffuus en gefilterd licht gecreëerd wordt.
Ampe, Dominique
17 x 26 cm. Gemengde techniek op Schoellershammer papier, 2003 Dominique Ampe (1944 - Mortsel, België) Academie voor Schone Kunsten Mechelen (1969 - 1971) Hoger Instituut voor Beeldende Vorming Sint Lucas Brussel In de kunstwerken van Dominique spelen woord en taal een belangrijke rol. Schilderkunst en poëzie vloeien in elkaar over. Hij creëert zuiver grafisch werk en sinds een aantal jaren ook olie- en acrylverf schilderijen.
17 x 26 cm. Gemengde techniek op Schoellershammer papier, 2003 Dominique Ampe (1944 - Mortsel, België) Academie voor Schone Kunsten Mechelen (1969 - 1971) Hoger Instituut voor Beeldende Vorming Sint Lucas Brussel In de kunstwerken van Dominique spelen woord en taal een belangrijke rol. Schilderkunst en poëzie vloeien in elkaar over. Hij creëert zuiver grafisch werk en sinds een aantal jaren ook olie- en acrylverf schilderijen.