Beeldhouwkunst
Bennink, Natasja
Oplage 5 Brons 2004 Natasje Bennink (1974 - Groningen) Academie Minerva (1993 - 1999) en Academy of Fine Arts in Athene (1996 - 1997) Haar werk bestaat uit monumentale figuratieve beelden in brons waarbij vooral de kracht en kwetsbaarheid van vrouwen de inhoud bepalen.
Bol, Sarah
Keramiek, 24 x 43 cm. 1998
Boogaard, Frank R.
Object, tulpenhout/zwart graniet, h. 207 cm. 2001 Frank R. Boogaard (1953 - Rotterdam) Autodidact Zijn houten sculpturen zijn een symbolisatie van een innerlijke emotionele wereld. Als gevolg van een fysieke beperking is hij helemaal overgestapt naar was.
Franken, Anita
Brons, hoogte 132 cm. 2004 Anita Franken (1957 - Zundert - 2017 Groningen) Academie Minerva te Groningen (1977 - 1983). De beelden van Anita Franken zijn gebaseerd op het menselijk lichaam, sierlijk en zeer ruimtelijk, van speelse en zwevende vrouw-figuren in brons.
Brons, hoogte 39,5 cm. 2005 Anita Franken (1957 - Zundert - 2017 Groningen) Academie Minerva te Groningen (1977 - 1983). De beelden van Anita Franken zijn gebaseerd op het menselijk lichaam, sierlijk en zeer ruimtelijk, van speelse en zwevende vrouw-figuren in brons.
Brons, hoogte 52 cm. 2005 Anita Franken (1957 - Zundert - 2017 Groningen) Academie Minerva te Groningen (1977 - 1983). De beelden van Anita Franken zijn gebaseerd op het menselijk lichaam, sierlijk en zeer ruimtelijk, van speelse en zwevende vrouw-figuren in brons.
Graaf, Ard de
Raku gestookt keramiek, hoogte 30 cm. 2000 Ardje de Graaf (1942 - Rijswijk) Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten, Den Haag. Ardje maakt organisch abstracte werken in porselein en in Raku. Een stookmethode waarbij open vuur een grote rol speelt.
Raku gestookt keramiek, 34 x 21 x 21 cm. 2002 Ardje de Graaf (1942 - Rijswijk) Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten, Den Haag. Ardje maakt organisch abstracte werken in porselein en in Raku. Een stookmethode waarbij open vuur een grote rol speelt.
Raku gestookt keramiek, 25 x 30 x 17 cm. 2005 Ardje de Graaf (1942 - Rijswijk) Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten, Den Haag. Ardje maakt organisch abstracte werken in porselein en in Raku. Een stookmethode waarbij open vuur een grote rol speelt.
Graaf, Eef de
Degenaar, Eugenie
Zink, 40 x 23 cm. 2003 Eugenie Degenaar (1951 - Rotterdam) Academie voor Beeldende Kunsten Rotterdam - 1974 Archeologie in de geest noemt zij het. Op deze wijze vond zij uiteindelijk de vormen die zij verwerkt heeft in haar ‘bouwsels’, constructies en schilderijen. Bij haar is de verbeelding aan de macht.
Brons, hoogte 110 cm. 1998 Eugenie Degenaar (1951 - Rotterdam) Academie voor Beeldende Kunsten Rotterdam - 1974 Archeologie in de geest noemt zij het. Op deze wijze vond zij uiteindelijk de vormen die zij verwerkt heeft in haar ‘bouwsels’, constructies en schilderijen. Bij haar is de verbeelding aan de macht.
Brons, 70 x 110 cm. 1998 Eugenie Degenaar (1951 - Rotterdam) Academie voor Beeldende Kunsten Rotterdam - 1974 Archeologie in de geest noemt zij het. Op deze wijze vond zij uiteindelijk de vormen die zij verwerkt heeft in haar ‘bouwsels’, constructies en schilderijen. Bij haar is de verbeelding aan de macht.
Brons, 103 x 44 cm. 1999 Eugenie Degenaar (1951 - Rotterdam) Academie voor Beeldende Kunsten Rotterdam - 1974 Archeologie in de geest noemt zij het. Op deze wijze vond zij uiteindelijk de vormen die zij verwerkt heeft in haar ‘bouwsels’, constructies en schilderijen. Bij haar is de verbeelding aan de macht.
Brons, hoogte 295 cm. 1996 Eugenie Degenaar (1951 - Rotterdam) Academie voor Beeldende Kunsten Rotterdam - 1974 Archeologie in de geest noemt zij het. Op deze wijze vond zij uiteindelijk de vormen die zij verwerkt heeft in haar ‘bouwsels’, constructies en schilderijen. Bij haar is de verbeelding aan de macht.
Brons, 31 x 11 x 11 cm. 1994 Eugenie Degenaar (1951 - Rotterdam) Academie voor Beeldende Kunsten Rotterdam - 1974 Archeologie in de geest noemt zij het. Op deze wijze vond zij uiteindelijk de vormen die zij verwerkt heeft in haar ‘bouwsels’, constructies en schilderijen. Bij haar is de verbeelding aan de macht.
Brons, hoogte 30 cm. 2004 Eugenie Degenaar (1951 - Rotterdam) Academie voor Beeldende Kunsten Rotterdam - 1974 Archeologie in de geest noemt zij het. Op deze wijze vond zij uiteindelijk de vormen die zij verwerkt heeft in haar ‘bouwsels’, constructies en schilderijen. Bij haar is de verbeelding aan de macht.
Brons, hoogte 30 cm. 2004 Eugenie Degenaar (1951 - Rotterdam) Academie voor Beeldende Kunsten Rotterdam - 1974 Archeologie in de geest noemt zij het. Op deze wijze vond zij uiteindelijk de vormen die zij verwerkt heeft in haar ‘bouwsels’, constructies en schilderijen. Bij haar is de verbeelding aan de macht.
Brons, hoogte 45 cm. 1999 Eugenie Degenaar (1951 - Rotterdam) Academie voor Beeldende Kunsten Rotterdam - 1974 Archeologie in de geest noemt zij het. Op deze wijze vond zij uiteindelijk de vormen die zij verwerkt heeft in haar ‘bouwsels’, constructies en schilderijen. Bij haar is de verbeelding aan de macht.
Figee, Thea
Geblazen glas, 14 x 25 cm. 2010 Thea Figee (1952 - Soest) Hoge School voor de Kunsten te Utrecht (1981 - 1984) Zij legt zich toe op het maken van glascreaties in de vorm van kommetjes, schalen en vazen. Zij maakt daarnaast abstracte schilderijen in olieverf en gemengde techniek.
Geblazen glas, 37 x 25 cm. 2006 Thea Figee (1952 - Soest) Hoge School voor de Kunsten te Utrecht (1981 - 1984) Zij legt zich toe op het maken van glascreaties in de vorm van kommetjes, schalen en vazen. Zij maakt daarnaast abstracte schilderijen in olieverf en gemengde techniek.
Hout, 30 x 36 cm. 2002 Eef de Graaf (1945 - Delft) Academie voor Beeldende Vorming te Amersfoort (1969 - 1973). Hij rekent zich tot de tweede generatie constructivisten waarbij met beeldmiddelen dusdanig wordt gecomponeerd, dat er een beeldvorming ontstaat van grote eenvoud, zuiverheid en harmonie.
Hout, 109 x 99 x 20 cm. 2001 Eef de Graaf (1945 - Delft) Academie voor Beeldende Vorming te Amersfoort (1969 - 1973). Hij rekent zich tot de tweede generatie constructivisten waarbij met beeldmiddelen dusdanig wordt gecomponeerd, dat er een beeldvorming ontstaat van grote eenvoud, zuiverheid en harmonie.
Hout, 72 x 72 cm. 1980 Eef de Graaf (1945 - Delft) Academie voor Beeldende Vorming te Amersfoort (1969 - 1973). Hij rekent zich tot de tweede generatie constructivisten waarbij met beeldmiddelen dusdanig wordt gecomponeerd, dat er een beeldvorming ontstaat van grote eenvoud, zuiverheid en harmonie.
Hout, 70 x 70 cm. jaren '80 Eef de Graaf (1945 - Delft) Academie voor Beeldende Vorming te Amersfoort (1969 - 1973). Hij rekent zich tot de tweede generatie constructivisten waarbij met beeldmiddelen dusdanig wordt gecomponeerd, dat er een beeldvorming ontstaat van grote eenvoud, zuiverheid en harmonie.
Hout, langste maten 160 en 95 cm.. 2004 Eef de Graaf (1945 - Delft) Academie voor Beeldende Vorming te Amersfoort (1969 - 1973). Hij rekent zich tot de tweede generatie constructivisten waarbij met beeldmiddelen dusdanig wordt gecomponeerd, dat er een beeldvorming ontstaat van grote eenvoud, zuiverheid en harmonie.
Hout, 69 x 69 cm. 2004 Eef de Graaf (1945 - Delft) Academie voor Beeldende Vorming te Amersfoort (1969 - 1973). Hij rekent zich tot de tweede generatie constructivisten waarbij met beeldmiddelen dusdanig wordt gecomponeerd, dat er een beeldvorming ontstaat van grote eenvoud, zuiverheid en harmonie.
Brons, 70 x 30 x 30 cm. 2015 Stephane Halleux (1972 - Chenée, Luik, België Academie Saint Luc, Luik, België 1992 - 1995. Voor zijn beelden gebruikt hij diverse materialen: oude stukken en overblijfselen uit metaal, hout en leder. Zijn creaties zijn fascinerende figuren, superhelden met fictieve voertuigen en accessoires.
Lichtsculptuur 36 x 36 x 102 cm. Unica Nel Haringa (1941 - A'dam) en Fred Olijve (1937 - Beilen). Nel Haringa: Kunstnijverheidsschool A'dam en Rijksacademie A'dam, 1961 - 1966. Fred Olijve: Kunstnijverheidsschool te Groningen en Rijksacaemie A'dam, 1961 - 1966. Een seriematig ouvre van autonome objecten uit plexiglas en anderen kunststoffen. De huidige serie "Homage to" zijn vrij staande kubussen in kleine en grote formaten.
Hartman, Joop
Rose Portugees marmer met brons, hoog 25 cm. 2000 Joop Hartman (1924 - Den Haag - 2021 Roosendaal)
Heesakkers, Wim
Brons, hoogte 58 cm. 2007 Wim Heesakkers (1959 - Son en Breugel) Autodidact. Zijn beelden spreken hun eigen taal. In vorm, materiaal en uitstraling. De aantrekkingskracht en aaibaarheid zijn onweerstaanbaar en een glimlach vaak onvermijdelijk.
Hof, Dike
Brons, 65 x 35 x 8 cm. 2000 Dike Hof, Vlaardingen - 1954 Academie voor Beeldende Vorming te Amersfoort, 1975 - 1981.
Dike Hof, Vlaardingen -1954 Academie voor Beeldende Vorming te Amersfoort
Hol, Hugo
Lasbrons, hoogte 255 cm. 2000 Hugo Hol (1944 - Den Haag) Kunstacademie van Arnhem en autodidact op metaalgebied. Hij maakt zijn beelden van messingplaten, die hij aan elkaar last met bronzen lasdraden. Het heeft schilderachtige kenmerken.
Lasbrons, 57 x 33 cm. 2006 Hugo Hol (1944 - Den Haag) Kunstacademie van Arnhem en autodidact op metaalgebied. Hij maakt zijn beelden van messingplaten, die hij aan elkaar last met bronzen lasdraden. Het heeft schilderachtige kenmerken.
Hupkens, Sofie
Brons, hoogte 15 cm. 2007 Sofie Hupkens (1952 - Säo Paulo) Academie voor beeldende kunsten St. Joost, afstudeerrichting beeldhouwen (cum Laude), 1969 - 1974 en de Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1976 - 1977. In het werk staat de menselijke gestalte centraal. Het gaat daarbij om de weergave van het lichaam in het algemeen en daarvan afgeleide vormen.
Brons, hoogte 53,5 cm. 2007 Sofie Hupkens (1952 - Säo Paulo) Academie voor beeldende kunsten St. Joost, afstudeerrichting beeldhouwen (cum Laude), 1969 - 1974 en de Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1976 - 1977. In het werk staat de menselijke gestalte centraal. Het gaat daarbij om de weergave van het lichaam in het algemeen en daarvan afgeleide vormen.
Brons, hoogte 17 cm. 2007 Sofie Hupkens (1952 - Säo Paulo) Academie voor beeldende kunsten St. Joost, afstudeerrichting beeldhouwen (cum Laude), 1969 - 1974 en de Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1976 - 1977. In het werk staat de menselijke gestalte centraal. Het gaat daarbij om de weergave van het lichaam in het algemeen en daarvan afgeleide vormen.
JAS
Haringa en Olijve, Fred en Nel
Halleux, Stephane
Hoevenaars, Marjo
Gemengde techniek (zink/lood/koperdraad), 150 x 80 cm. 1996 Marjo Hoevenaars (1957 - Den Bosch) Kunstacademie Tilburg, 1991 - 1995. Haar werk wordt gekenmerkt door het gebruik van weggegooid materiaal, aardkleuren, structuren en het werken met laag op laag. Zij heeft zich daarbij vooral verdiept in andere volkeren en culturen.
Sculptuur, polyester, hout en staal, hoogte 240 cm. 2000 JAS (Johannes Adrianus Smit) 1945 - Hillegom - 2002 Antwerpen Autodidact Zijn stijl was abstract expressionistisch. De verf voor zijn schilderijen maakte hij zelf, net zoals het zogenaamde JAS-krijt. Hij liet zich inspireren door de kleuren van de tulpenvelden in de bollenstreek.
Polyester, 30 x 13 x 13 cm. 1984 JAS (Johannes Adrianus Smit) 1945 - Hillegom - 2002 Antwerpen Autodidact Zijn stijl was abstract expressionistisch. De verf voor zijn schilderijen maakte hij zelf, net zoals het zogenaamde JAS-krijt. Hij liet zich inspireren door de kleuren van de tulpenvelden in de bollenstreek.
Polyester, 35 x 40 x 32 cm. 2000 JAS (Johannes Adrianus Smit) 1945 - Hillegom - 2002 Antwerpen Autodidact Zijn stijl was abstract expressionistisch. De verf voor zijn schilderijen maakte hij zelf, net zoals het zogenaamde JAS-krijt. Hij liet zich inspireren door de kleuren van de tulpenvelden in de bollenstreek.
Delftsblauw keramiek, 82 x 68 x 46 cm. 1998 JAS (Johannes Adrianus Smit) 1945 - Hillegom - 2002 Antwerpen Autodidact Zijn stijl was abstract expressionistisch. De verf voor zijn schilderijen maakte hij zelf, net zoals het zogenaamde JAS-krijt. Hij liet zich inspireren door de kleuren van de tulpenvelden in de bollenstreek.
Kanis, Romée
Brons, hoogte 38 cm. 2008 Romée Kanis (1953 - Jutphaas) Autodidact en diverse lessen van o.a. Karel Gomes. Zij maakt figuratieve beelden in brons. Haar ontwerpen hebben altijd een sierlijke vorm en een zekere vrouwelijke benadering. Zoals de zachte details, de romantische vormen, de elegante lichaamsdelen.
Keyzer, Dirk De
Brons, hoogte 160 cm. 1997 Dirk De Keyzer (1958 - Sleidinge, België) Koninklijke Academie van Eeklo, 1978 - 1985 De sculpturen zijn een momentopname van Dirks alternatieve wereld. Zijn inspiratiebron is het leven zelf, ontwapende humor om relativering en verdraagzaamheid te stimuleren.
Brons, hoogte 300 cm. 2002 Dirk De Keyzer (1958 - Sleidinge, België) Koninklijke Academie van Eeklo, 1978 - 1985 De sculpturen zijn een momentopname van Dirks alternatieve wereld. Zijn inspiratiebron is het leven zelf, ontwapende humor om relativering en verdraagzaamheid te stimuleren.
Brons, hoogte 145 cm. 1998 Dirk De Keyzer (1958 - Sleidinge, België) Koninklijke Academie van Eeklo, 1978 - 1985 De sculpturen zijn een momentopname van Dirks alternatieve wereld. Zijn inspiratiebron is het leven zelf, ontwapende humor om relativering en verdraagzaamheid te stimuleren.
Brons, hoogte 138 cm. 1998 Dirk De Keyzer (1958 -Sleidinge, België) Koninklijke Academie van Eeklo, 1978 - 1985 De sculpturen zijn een momentopname van Dirks alternatieve wereld. Zijn inspiratiebron is het leven zelf, ontwapende humor om relativering en verdraagzaamheid te stimuleren.
Brons, hoogte 125 cm. 1999 Dirk De Keyzer (1958 - Sleidinge, België) Koninklijke Academie van Eeklo, 1978 - 1985 De sculpturen zijn een momentopname van Dirks alternatieve wereld. Zijn inspiratiebron is het leven zelf, ontwapende humor om relativering en verdraagzaamheid te stimuleren.
Brons, 85 x 31 x 31 cm. 2001 Dirk De Keyzer (1958 - Sleidinge, België) Koninklijke Academie van Eeklo, 1978 - 1985 De sculpturen zijn een momentopname van Dirks alternatieve wereld. Zijn inspiratiebron is het leven zelf, ontwapende humor om relativering en verdraagzaamheid te stimuleren.
Lood om hardhouten kern op stenen sokkel, hoogte 155 cm. 1998 Hessel Kikstra (1951 - Veghel) Koninklijke Academie te Antwerpen en Den Bosch, 1967 - 1973. Hij maakt beelden o.a. in lood en drukt zijn beelden uit in sobere heldere vormen, ontleend aan landschappelijke associaties.
Lood om hardhouten kern op stenen sokkel, hoogte 148 cm. 1998 Hessel Kikstra (1951 - Veghel) Koninklijke Academie te Antwerpen en Den Bosch, 1967 - 1973. Hij maakt beelden o.a. in lood en drukt zijn beelden uit in sobere heldere vormen, ontleend aan landschappelijke associaties.
Kikstra, Hessel
Min, Hans en Bernard de Wolff
Hans Min, Beverwijk,1957 - Beverwijk 2019. Dit werk heeft hij samen gemaakt met Bernard de Wolff.
Hans Min, Beverwijk, 1957 - Beverwijk 2019. Dit werk is samen met Bernard de Wolff gemaakt.
Hans Min, Beverwijk, 1957 - Beverwijk 2019. Dit werk is gemaakt samen met Bernard de Wolff
Hans Min, Beverwijk, 1957 - Beverwijk 2019. Dit werk is samen met Bernard de Wolff gemaakt. Tijdens de tentoonstelling in Galerie van Lien in 30 minuten tijd.
Nobel, Mieke le
Gepolychromeerd hout, glas, hoogte 180 cm. 1998 Mieke Le Nobel (1938 - Middelburg) Autodidact Zij past nog steeds de uitgangspunten van de Art Trouvé toe. Een voorwerp wordt uit zijn alledaagse context gehaald en tot kunst bestempeld.
Hout, lood en veren, hoogte 110 cm. 1998 Mieke Le Nobel (1938 - Middelburg) Autodidact Zij past nog steeds de uitgangspunten van de Art Trouvé toe. Een voorwerp wordt uit zijn alledaagse context gehaald en tot kunst bestempeld.
Roos, Eddy
Brons, 40 x 80 x 24 cm. 1998 Eddy Roos (1949 = Amsterdam) Rijksnormaalschool, Amsterdam, 1964. Avondlessen aan de Rijksacademie o.a. van Paul Grégoire. Roos schets bewegingen van danseressen die hij vervolgens vastlegt in brons, om uiteindelijk tot een dynamisch beeld te komen. Hij vereeuwigt zijn levende modellen in diverse standen: zoals zwevend, dansend, hurkend en liggend. Hij choreografeerde 42 dansfilms.
Soethoudt, Rebecca
Wassen creatie, 41 x 17 x 17 cm. 2003 Rebecca Soethoudt (1971 - Oudenbosch) Hoger Kunstonderwijs Sint-Maria, Antwerpen, 1991 - 1994. Koninklijke Academie voor Schone Kunsten, Antwerpen, 1994 - 1998. Door intensief bestuderen van het menselijk lichaam, ontwikkelde ze een handschrift dat zich kenmerkt door ronde, ingetogen vormen en een dromerig karakter. De zwevende torsen en het lichtdoorlatende karakter van zijde geven deze beelden iets bovennatuurlijks.
Gemengde techniek, 55 x 26 x 26 cm. 2004 Rebecca Soethoudt (1971 - Oudenbosch) Hoger Kunstonderwijs Sint-Maria, Antwerpen, 1991 - 1994. Koninklijke Academie voor Schone Kunsten, Antwerpen, 1994 - 1998. Door intensief bestuderen van het menselijk lichaam, ontwikkelde ze een handschrift dat zich kenmerkt door ronde, ingetogen vormen en een dromerig karakter. De zwevende torsen en het lichtdoorlatende karakter van zijde geven deze beelden iets bovennatuurlijks.
Zellaan gips, 64 x 45 x 45 cm. 2006 Rebecca Soethoudt (1971, Oudenbosch) Hoger Kunstonderwijs Sint-Maria, Antwerpen, 1991 - 1994. Koninklijke Academie voor Schone Kunsten, Antwerpen, 1994 - 1998. Door intensief bestuderen van het menselijk lichaam, ontwikkelde ze een handschrift dat zich kenmerkt door ronde, ingetogen vormen en een dromerig karakter. De zwevende torsen en het karakter van gips geeft dit beeld iets bovennatuurlijks.
Spiegel, Willemijn van der
Geïmpregneerd textiel, hoogte 31 cm. 2005 Willemijn van de spiegel (nazien in archief) Auteur en poppenmaker. De objecten van Van der Spiegel zijn vervaardigd van textiel in een door haar zelf ontwikkelde techniek, waarbij de vorm duurzaam met verschillende verflagen wordt geïmpregneerd. De rode draad in haar werk is het vrouw-zijn.
Geïmpregneerd textiel, hoogte 32 cm. 2016 Willemijn van de spiegel (nazien in archief) Auteur en poppenmaker. De objecten van Van der Spiegel zijn vervaardigd van textiel in een door haar zelf ontwikkelde techniek, waarbij de vorm duurzaam met verschillende verflagen wordt geïmpregneerd. De rode draad in haar werk is het vrouw-zijn.
Geïmpregneerd textiel, hoogte 25 cm. 2013 Willemijn van de spiegel (nazien in archief) Auteur en poppenmaker. De objecten van Van der Spiegel zijn vervaardigd van textiel in een door haar zelf ontwikkelde techniek, waarbij de vorm duurzaam met verschillende verflagen wordt geïmpregneerd. De rode draad in haar werk is het vrouw-zijn.
Takx, Greet
Brons, hoogte 76 cm. 2004
Valk, Jan de
Roestvrijstaal en emaille, 50 x 46 cm. 1993 Jan de Valk (1937 -Ginneken/Breda) Rijksopleiding-instituut voor tekenleraren, Amsterdam. Voor Jan de Valk is email de hitte van het vuur gevangen in kleur. Meestal is zijn werk een combinatie van email en roestvrijstaal, koper , kunststof of hout. Hij werk met een open vlam, in tegenstelling tot de gebruikelijke oven. Het is figuratief - symbolisch werk.
Vallien, Bertiel
Opleiding aan de Konstfack in Zweden (1955 - 1961). Handgemaakt Art Glass, oplage 200. Hij werkt met een mystieke, dromerige en symbolische wereld van motieven. Hij is het meest bekend als een ervaren zandgieter, waarmee hij zijn welbekende kristallen boten zijn gemaakt.
Verdonk, Peter
Was, verf en pigment, 19 x 10 cm. Peter Verdonk (1959 - Assendelft) Koninklijk Academie van Beeldende Kunsten te Den Haag, 1990 - 1995 (cum Laude). Zijn monochrome schilderijen zijn opgebouwd uit een dikke verf- of waslaag waarin diepe horizontale groeven getrokken zijn. Als abstracte herinneringen aan uitgestrekte akkerlandschappen zijn de werken somber, intiem en monumentaal tegelijk.
Vergouwen, Charles
Hardsteen, hoogte wachter 2000 cm, hoogte huis 290 cm. 2002 Charles Vergouwen (1946, Nispen - 2019, Tilburg) Academie voor Kunst en Vormgeving St. Joost, Breda, 1977 - 1978. Restauratiebeeldhouwer St. Jans Kathedraal, 1977 - 1980. Academie voor voor Industriële Vormgeving te Eindhoven, 1978 - 1984. Een kunstenaar die het ambacht in alle vormen beheerste. Hij werkte bij voorkeur in brons en steen. Uit blokken steen liet hij de vorm door en door boren en plaatste dit buit het blok.
Vrolijk, Maarten
Keramiek, hoogte 27 cm. Maarten Vrolijk (1966 - Oss) Vrije Academie in Oss. Design Academy, Eindhoven, De natuur is voor hem een bron van inspiratie. Hij schildert, maakt glasobjecten en porselein objecten (voor Rosenthal in Duitsland). Hier heeft hij zich laten inspireren door bloemen en de kracht van de natuur.
Wolff, Bernard de en Hans Min
Wouters, Patty
Brons, 34 x 14 cm. 2000 Bernard de Wolff (1955 Amsterdam) Universiteit van Amsterdam, Kunstgeschiedenis, 1982 - 1988. Autodidact. Dit beeld heeft hij gemaakt samen met Hans Min, Beverwijk, 1957 - Beverwijk 2019.
Brons, cm. 20003 Bernard de Wolff (1955 Amsterdam) Universiteit van Amsterdam, Kunstgeschiedenis, 1982 - 1988. Autodidact. Dit beeld heeft hij gemaakt samen met Hans Min, Beverwijk, 1957 - Beverwijk 2019.
Brons, hoogte 65 cm. Bernard de Wolff (1955 Amsterdam) Universiteit van Amsterdam, Kunstgeschiedenis, 1982 - 1988. Autodidact. Dit beeld heeft hij samen gemaakt met Hans Min, Beverwijk, 1957 - Beverwijk 2019.
Brons, hoohgte 30 cm. 2010 Bernard de Wolff (1955 Amsterdam) Universiteit van Amsterdam, Kunstgeschiedenis, 1982 - 1988. Autodidact. Dit beed heeft hij gemaakt samen met Hans Min, Beverwijk, 1957 - Beverwijk 2019. Tijdens de opening bij Galerie Van Lien in 30 minuten tijd.
Keramiek, 26 x 14 cm. Patty Wouters (1957 Ekeren - België) Sint - Lucaspaveljoen te Antwerpen - Hoger Instituut voor Kunstonderwijs te Hasselt, 1976 - 1981) Het keramische werk typeert zich door het gebruik van verschillende materialen en technieken. Ze combineert porselein met steengoed.Het transparante van haar werk straalt kwetsbaarheid uit.