Grafiek
Hiroshige, Utagawa
Kleurenhoutsnede, 38,5 x 26,5 cm. Houtsnede naar Utagawa Hiroshige . Het bekends is hij geworden door zijn landschapsafbeeldingen. Uit de serie "100 views of Famous Places in Edo", 1855.
Houtsnede uit de serie "One Hundred Famous Views of Edo", naar Utagawa Hiroshige. Hij is bekend geworden door zijn landschapsafbeeldingen.
Hokusai, Katsushika
Dijkstra, Siemen
Kleurenhoutsnede, 17 x 74 cm. 2006 Siemen Dijkstra (1968 - Den Helder) Academie Minerva te Groningen - 1986 - 1991 Hij is de autoriteit op het gebied van kleurenhoutsneden en maakt gebruik van de reductiemethode, waarbij de afbeelding in een houtplaat wordt uitgesneden en er voor iedere drukgang steeds meer uit dezelfde houtplaat wordt gesneden.
Kleurenhoutsnede, 24 x 65 cm. 2008 Siemen Dijkstra (1968 - Den Helder) Academie Minerva te Groningen - 1986 - 1991 Hij is de autoriteit op het gebied van kleurenhoutsneden en maakt gebruik van de reductiemethode, waarbij de afbeelding in een houtplaat wordt uitgesneden en er voor iedere drukgang steeds meer uit dezelfde houtplaat wordt gesneden.
Kleurenhoutsnede, 12 x 12 cm. 2009 Siemen Dijkstra (1968 - Den Helder) Academie Minerva te Groningen - 1986 - 1991 Hij is de autoriteit op het gebied van kleurenhoutsneden en maakt gebruik van de reductiemethode, waarbij de afbeelding in een houtplaat wordt uitgesneden en er voor iedere drukgang steeds meer uit dezelfde houtplaat wordt gesneden.
Kleurenhoutsnede, 26,5 x 38,5 cm. Naar Katsushika Hokusai. Uit de serie "zesendertig gezichten op de berg Fuji".
Kleurenhoutsnede, 26,5 x 38,5 cm. Naar Katsushika Hokusai. Een van de Zesendertig gezichte op de berg Fuji.
Kleurenhoutsnede, 26,5 x 38,5 cm. Naar Katsushika Hokusai. Een van de zesendertig gezichten op de berg Fuji.
Kleurenhoutsnede, 26,5 x 38,5 cm. Naar Katsushika Hokusai. Een van de Zesendertig gezichten op de berg Fuji.
Kleurenhoutsnede, 38,5 x 26,5 cm. Naar Katsushika Hokusai. Een van de Zesendertig gezichten op de berg Fuji.
Homan, Reinder
Ets, RA 21/50 2004 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.
Ets, 45 x 49,5 cm. 2004 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.
Ets, 15 x 15 cm. 1998 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.
Ets, 25 x 29,5 cm. 1993 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.
Ets, 11 x 21 cm. 2001 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.
Ets, 14,5 x 46 cm. 2000 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.
Ets, 12,5 x 16,5 cm. 2006 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.
Ets, 17 x 54 cm. 2002 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.
Ets, (2x) 10 x 15 cm. 2003 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.
Ets, 10 x 16 cm. 2009 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.
Ets, 27 x 32 cm. 2009 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.
Kollwitz, Käthe
Ets, 28 x 30 cm. 2002 Käthe Kolwitz (1867 Koningsbergen - 1945 Moritzburg, Dld.) Opleiding van kopergraveur Rudolf Mauer en van 1884-1885 in de school van Karl Stauffer-Bern te Berlijn. Een lijnets, droge naald, uit 1899 “De Opstand’. Bij haar staat de mens centraal. Haar tekeningen geven een beeld van de donkere kanten van de samenleving: armoede, slechte werkomstandigheden en uitbuiting.
Putten, Jasper van
Ets, 9 x 13,5 cm. 1968 Jasper van Putten (1944, Amsterdam - 2009, Amsterdam) Rietveld Academie Amsterdam. Realistisch en soms surrealistisch aandoend werk, dat voor een groot deel bestaat uit met grote precisie uitgevoerde verbeelding van steden en stedelijk leven.
Ets, 19,4 x 24,5 cm. 1978 Jasper van Putten (1944, Amsterdam - 2009, Amsterdam) Rietveld Academie Amsterdam. Realistisch en soms surrealistisch aandoend werk, dat voor een groot deel bestaat uit met grote precisie uitgevoerde verbeelding van steden en stedelijk leven.
Ets, 24 x 18 cm. 2003 Jasper van Putten (1944, Amsterdam - 2009, Amsterdam) Rietveld Academie Amsterdam. Realistisch en soms surrealistisch aandoend werk, dat voor een groot deel bestaat uit met grote precisie uitgevoerde verbeelding van steden en stedelijk leven.
Ets, 24 x 18 cm. 1978 Jasper van Putten (1944, Amsterdam - 2009, Amsterdam) Rietveld Academie Amsterdam. Realistisch en soms surrealistisch aandoend werk, dat voor een groot deel bestaat uit met grote precisie uitgevoerde verbeelding van steden en stedelijk leven.
Ets, 29 x 23 cm. 1979 Jasper van Putten (1944, Amsterdam - 2009, Amsterdam) Rietveld Academie Amsterdam. Realistisch en soms surrealistisch aandoend werk, dat voor een groot deel bestaat uit met grote precisie uitgevoerde verbeelding van steden en stedelijk leven.
Ets, 27,5 x 23,5 cm. 1984 Jasper van Putten (1944, Amsterdam - 2009, Amsterdam) Rietveld Academie Amsterdam. Realistisch en soms surrealistisch aandoend werk, dat voor een groot deel bestaat uit met grote precisie uitgevoerde verbeelding van steden en stedelijk leven.
Vegter, Joop
Mezzotint op papier, 20 x 25 cm. 1996 Joop Vegter (1931, Rijswijk - 2017, Doorn) Instituut voor Kunstnijverheidsonderwijs te Amsterdam. Rijksinstituut tot opleiding van Tekenleraren. Hij was een van de bekendste mezzotint schilders. Hij was al snel gefascineerd door de techniek en begon er een meester in te worden. Het wordt ook wel zwarte kunst genoemd.
Mezzotint op papier, 20 x 25 cm. 2002 Joop Vegter (1931, Rijswijk - 2017, Doorn) Instituut voor Kunstnijverheidsonderwijs te Amsterdam. Rijksinstituut tot opleiding van Tekenleraren. Hij was een van de bekendste mezzotint schilders. Hij was al snel gefascineerd door de techniek en begon er een meester in te worden. Het wordt ook wel zwarte kunst genoemd.
Mezzotint op papier, 20 x 25 cm. 2003 Joop Vegter (1931, Rijswijk - 2017, Doorn) Instituut voor Kunstnijverheidsonderwijs te Amsterdam. Rijksinstituut tot opleiding van Tekenleraren. Hij was een van de bekendste mezzotint schilders. Hij was al snel gefascineerd door de techniek en begon er een meester in te worden. Het wordt ook wel zwarte kunst genoemd.
Mezzotint op papier, 20 x 25 cm. 1990 Joop Vegter (1931, Rijswijk - 2017, Doorn) Instituut voor Kunstnijverheidsonderwijs te Amsterdam. Rijksinstituut tot opleiding van Tekenleraren. Hij was een van de bekendste mezzotint schilders. Hij was al snel gefascineerd door de techniek en begon er een meester in te worden. Het wordt ook wel zwarte kunst genoemd.
Mezzotint op papier, 20 x 25 cm. 1998 Joop Vegter (1931, Rijswijk - 2017, Doorn) Instituut voor Kunstnijverheidsonderwijs te Amsterdam. Rijksinstituut tot opleiding van Tekenleraren. Hij was een van de bekendste mezzotint schilders. Hij was al snel gefascineerd door de techniek en begon er een meester in te worden. Het wordt ook wel zwarte kunst genoemd.
Mezzotint op papier, 20 x 20 cm. 2000 Joop Vegter (1931, Rijswijk - 2017, Doorn) Instituut voor Kunstnijverheidsonderwijs te Amsterdam. Rijksinstituut tot opleiding van Tekenleraren. Hij was een van de bekendste mezzotint schilders. Hij was al snel gefascineerd door de techniek en begon er een meester in te worden. Het wordt ook wel zwarte kunst genoemd.
Mezzotint op papier, 10 x 10 cm. 2002 Joop Vegter (1931, Rijswijk - 2017, Doorn) Instituut voor Kunstnijverheidsonderwijs te Amsterdam. Rijksinstituut tot opleiding van Tekenleraren. Hij was een van de bekendste mezzotint schilders. Hij was al snel gefascineerd door de techniek en begon er een meester in te worden. Het wordt ook wel zwarte kunst genoemd.
Mezzotint op papier, 10 x 10 cm. 2006 Joop Vegter (1931, Rijswijk - 2017, Doorn) Instituut voor Kunstnijverheidsonderwijs te Amsterdam. Rijksinstituut tot opleiding van Tekenleraren. Hij was een van de bekendste mezzotint schilders. Hij was al snel gefascineerd door de techniek en begon er een meester in te worden. Het wordt ook wel zwarte kunst genoemd.
Mezzotint op papier, 5 x 5 cm. 1992 Joop Vegter (1931, Rijswijk - 2017, Doorn) Instituut voor Kunstnijverheidsonderwijs te Amsterdam. Rijksinstituut tot opleiding van Tekenleraren. Hij was een van de bekendste mezzotint schilders. Hij was al snel gefascineerd door de techniek en begon er een meester in te worden. Het wordt ook wel zwarte kunst genoemd.
Mezzotint op papier, 5 x 5 cm. 1990 Joop Vegter (1931, Rijswijk - 2017, Doorn) Instituut voor Kunstnijverheidsonderwijs te Amsterdam. Rijksinstituut tot opleiding van Tekenleraren. Hij was een van de bekendste mezzotint schilders. Hij was al snel gefascineerd door de techniek en begon er een meester in te worden. Het wordt ook wel zwarte kunst genoemd.
Mezzotint op papier, 5 x 5 cm. 2003 Joop Vegter (1931, Rijswijk - 2017, Doorn) Instituut voor Kunstnijverheidsonderwijs te Amsterdam. Rijksinstituut tot opleiding van Tekenleraren. Hij was een van de bekendste mezzotint schilders. Hij was al snel gefascineerd door de techniek en begon er een meester in te worden. Het wordt ook wel zwarte kunst genoemd.
Mezzotint op papier, 5 x 5 cm. -- Joop Vegter (1931, Rijswijk - 2017, Doorn) Instituut voor Kunstnijverheidsonderwijs te Amsterdam. Rijksinstituut tot opleiding van Tekenleraren. Hij was een van de bekendste mezzotint schilders. Hij was al snel gefascineerd door de techniek en begon er een meester in te worden. Het wordt ook wel zwarte kunst genoemd.
Mezzotint op papier, 20 x 25 cm. 2009 Joop Vegter (1931, Rijswijk - 2017, Doorn) Instituut voor Kunstnijverheidsonderwijs te Amsterdam. Rijksinstituut tot opleiding van Tekenleraren. Hij was een van de bekendste mezzotint schilders. Hij was al snel gefascineerd door de techniek en begon er een meester in te worden. Het wordt ook wel zwarte kunst genoemd.