Kunstenaars - B
Bennink, Natasja
Oplage 5 Brons 2004 Natasje Bennink (1974 - Groningen) Academie Minerva (1993 - 1999) en Academy of Fine Arts in Athene (1996 - 1997) Haar werk bestaat uit monumentale figuratieve beelden in brons waarbij vooral de kracht en kwetsbaarheid van vrouwen de inhoud bepalen.
Berg, Freek van den
Zeefdruk 33/100, 53 x 40 cm. 2000 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 100 x 80 cm. 1994 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 100 x 80 cm. 1970 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 80 x 110 cm. 1963/98 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 120 x 100 cm. 1969 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 100 x 120 cm. 1995 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 80 x 110 cm. 1973 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 165 x 120 cm. 1986 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 110 x 150 cm. 1973 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Aquarel, 70 x 50 cm. 1964 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Aquarel, 50 x 73 cm. 1968 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Aquarel, 54 x 38 cm. 1980 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 80 x 95 cm. 1948 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 80 x 110 cm. Jaren '50 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 150 x 110 cm. 1981 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 50 x 70 cm. 1958 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 95 x 80 cm. 1941 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 24 x 30 cm. Jaren '60 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 60 x 50 cm. 1964 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op board, 18 x 23,8 cm. Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 80 x 100 cm. Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 70 x 110 cm. Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek,100 x 80 cm. Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 100 x 80 cm. Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 65 x 100 cm. Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 65 x 80 cm. 1992 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 80 x 60 cm. Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 65 x 80 cm. Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 110 x 80 cm. 1973 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 70 x 90 cm. 1968 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 65 x 80 cm. Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 80 x 100 cm. Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 80 x 100 cm. Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Aquarel, 55 x 75 cm. 1973 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 80 x 100 cm. Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 100 x 80 cm. 1963 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 80 x 100 cm. Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 65 x 50 cm. Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Olieverf op doek, 150 x 90 cm. 1979 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.
Berg, Roland van den
Olieverf op doek, 80 x 100 cm. 2002 Roland van den Berg (1950 A’dam - 2007 A’dam) 1,5 jaar Rijksacademie (verwijdert bij gebrek aan talent) en autodidact. De duidelijke liefde voor kleur heeft hij gemeenschappelijk met zijn vader, Freek van den Berg. Zijn voorbeelden waren André Derain en Maurice de Vlaminck.
Olieverf op board, 12,5 x 18,5 cm. Roland van den Berg (1950 A’dam - 2007 A’dam) 1,5 jaar Rijksacademie (verwijdert bij gebrek aan talent) en autodidact. De duidelijke liefde voor kleur heeft hij gemeenschappelijk met zijn vader, Freek van den Berg. Zijn voorbeelden waren André Derain en Maurice de Vlaminck.
Berns, Wouter
Bierenbroodspot, Gertie
Lithografie (51/125), 85,5 x 64,5 cm. 1994 Gerti Bierenbroodspot (1940 - A’dam) Hoge school voor de kunsten A’dam (1957 - 1961), Rijksacademie van Beeldende Kunsten eb het instituut Opleiding tot Tekenleraren. Bierenbroodspot gebruikt archeologische werelden als uitgangspunt voor haar schilderijen, waardoor een zeer persoonlijke visie ontstaat op een moderniteit.
Bij, Lolke van der
Roestvaststaal, 64 x 145 cm. 2001 Lolke van der Bij (1949 - Rinsumageest) Opleiding werktuigbouwkunde. Hij maakt sculpturen, geïnspireerd door meetkunde, in abstract geometrische vormen. Hij werkt vooral in roestvaststaal, dat hij soms combineert met steen, cortenstaal en messing.
Roestvaststaal, h. 145 cm. 2004 Lolke van der Bij (1949 - Rinsumageest) Opleiding werktuigbouwkunde. Hij maakt sculpturen, geïnspireerd door meetkunde, in abstract geometrische vormen. Hij werkt vooral in roestvaststaal, dat hij soms combineert met steen, cortenstaal en messing.
Bonies, Bob
Boogaart, Dinie
Bol, Sarah
Boogaard, Frank R.
Acrylverf op paneel, 60 x 80 cm. 2000 Wouter Berns (1970 - Zevenaar) Kunstacademie Kampen 1992 Zijn schilderijen verbeelden een relativerende weergave van de werkelijkheid. De kijker wordt op subtiele wijze om de tuin geleid en meegenomen naar een soms onvoorstelbare, maar niet onmogelijke wereld.
Acrylverf op paneel, 85 x 115 cm. 2001 Wouter Berns (1970 - Zevenaar) Kunstacademie Kampen 1992 Zijn schilderijen verbeelden een relativerende weergave van de werkelijkheid. De kijker wordt op subtiele wijze om de tuin geleid en meegenomen naar een soms onvoorstelbare, maar niet onmogelijke wereld.
Acrylverf op paneel, 90 x 90 cm. 1999 Wouter Berns (1970 - Zevenaar) Kunstacademie Kampen 1992 Zijn schilderijen verbeelden een relativerende weergave van de werkelijkheid. De kijker wordt op subtiele wijze om de tuin geleid en meegenomen naar een soms onvoorstelbare, maar niet onmogelijke wereld.
Acrylverf op paneel, 27 x 27 cm. 2006 Wouter Berns (1970 - Zevenaar) Kunstacademie Kampen 1992 Zijn schilderijen verbeelden een relativerende weergave van de werkelijkheid. De kijker wordt op subtiele wijze om de tuin geleid en meegenomen naar een soms onvoorstelbare, maar niet onmogelijke wereld.
Bertram, Claus
Olieverf op doek, 200 x 320 cm. 2003 Claus Bertram (1938 - Den Haag) Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten, Den Haag (1968 - 1972).Academie voor Beeldende Kunsten St. Joost te Breda (1980 - 1983). Vooral een beeldhouwer die altijd werkt vanuit het vierkant. Dis schilderij spreekt zijn fascinatie voor de natuur uit. Zijn schilderijen onderzoeken vormen, structuren en contrasten en geven zijn persoonlijke weergave van de schoonheid en levendigheid van de natuur.
Olieverf op doek, 200 x 320 cm. 2003 Claus Bertram (1938 - Den Haag) Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten, Den Haag (1968 - 1972).Academie voor Beeldende Kunsten St. Joost te Breda (1980 - 1983). Vooral een beeldhouwer die altijd werkt vanuit het vierkant. Dis schilderij spreekt zijn fascinatie voor de natuur uit. Zijn schilderijen onderzoeken vormen, structuren en contrasten en geven zijn persoonlijke weergave van de schoonheid en levendigheid van de natuur.
Boerwinkel, Onno
Pastel, 14 x 7 cm. 2003 Onno Boerwinkel (1950 - Middelburg) Rijksacademie voor Beeldende Kunsten A’dam - 1975. Hij werkt voornamelijk in pastel en met de eigenzinnige ‘sgraffito pasteltechniek toont hij zijn hang naar de romantiek en de verwantschap die hij voelt met de 19e en 20e eeuw. Hij verbindt de wereld van toen aan die van nu.
Pastel, 17 x 24 cm. 2003Onno Boerwinkel (1950 - Middelburg) Rijksacademie voor Beeldende Kunsten A’dam - 1975. Hij werkt voornamelijk in pastel en met de eigenzinnige ‘sgraffito pasteltechniek toont hij zijn hang naar de romantiek en de verwantschap die hij voelt met de 19e en 20e eeuw. Hij verbindt de wereld van toen aan die van nu.
Pastel, 23 x 5 cm. 2007 Onno Boerwinkel (1950 - Middelburg) Rijksacademie voor Beeldende Kunsten A’dam - 1975. Hij werkt voornamelijk in pastel en met de eigenzinnige ‘sgraffito pasteltechniek toont hij zijn hang naar de romantiek en de verwantschap die hij voelt met de 19e en 20e eeuw. Hij verbindt de wereld van toen aan die van nu.
Bol, Kees
Kees Bol (1916, Oegstgeest - 2009, Heusden) Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten, Den Haag (1944) Olieverf op doek, 60 x 80 cm. 1997 Het is de spontane figuratieve vorm waarin hij uitdrukking geeft aan zijn eigen werkelijkheidsvan het leven en het verlangen naar een verstilde binnenwereld, kenmerken het werk van deze Brabander.
Bol, Peter
Olieverf op paneel, 50 x 60 cm. 1997 Peter Bol (1947 - Eindhoven) Academie voor Beeldende Kunsten St. Joost te Breda (1970) De werken kenmerken zich door de heldere kleurencombinaties en impasto, een schildertechniek waarbij de structuur van de dikke verf op het doek nog zichtbaar is. Hij schildert voornamelijk landschappen en (bloem)stillevens.
Olieverf op paneel, 50 x 60 cm. 1997 Peter Bol (1947 - Eindhoven) Academie voor Beeldende Kunsten St. Joost te Breda (1970) De werken kenmerken zich door de heldere kleurencombinaties en impasto, een schildertechniek waarbij de structuur van de dikke verf op het doek nog zichtbaar is. Hij schildert voornamelijk landschappen en (bloem)stillevens.
Olieverf op doek, 70 x 85 cm. 1998 Peter Bol (1947 - Eindhoven) Academie voor Beeldende Kunsten St. Joost te Breda (1970) De werken kenmerken zich door de heldere kleurencombinaties en impasto, een schildertechniek waarbij de structuur van de dikke verf op het doek nog zichtbaar is. Hij schildert voornamelijk landschappen en (bloem)stillevens.
Olieverf op doek, 60 x 80 cm. 1999 Peter Bol (1947 - Eindhoven) Academie voor Beeldende Kunsten St. Joost te Breda (1970) De werken kenmerken zich door de heldere kleurencombinaties en impasto, een schildertechniek waarbij de structuur van de dikke verf op het doek nog zichtbaar is. Hij schildert voornamelijk landschappen en (bloem)stillevens.
Zeefdruk, 65 x 80 cm. 1973 Bob Bonies (1937 - Den Haag) alias voor Bob Nieuwenhuis. Vrije Academie en Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten, den Haag, en het Högre Konst Industriëll3 Skolan te Stockholm. Bonies maakt concrete kunst; geometrisch abstracte schilderijen die gezichtsbepalend zijn voor de abstracte kunst in Nederland. De monochrome kleurvlakken refereren aan niets anders dan wat ze zijn: kleur en vorm.
Zeefdruk, 65 x 65 cm. 1971 Bob Bonies (1937 - Den Haag) alias voor Bob Nieuwenhuis. Vrije Academie en Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten, den Haag, en het Högre Konst Industriëll3 Skolan te Stockholm. Bonies maakt concrete kunst; geometrisch abstracte schilderijen die gezichtsbepalend zijn voor de abstracte kunst in Nederland. De monochrome kleurvlakken refereren aan niets anders dan wat ze zijn: kleur en vorm.
Acrylverf op doek, 202 x 75 cm. (2-delig) - 2002 Bob Bonies (1937 - Den Haag) alias voor Bob Nieuwenhuis. Vrije Academie en Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten, den Haag, en het Högre Konst Industriëll3 Skolan te Stockholm. Bonies maakt concrete kunst; geometrisch abstracte schilderijen die gezichtsbepalend zijn voor de abstracte kunst in Nederland. De monochrome kleurvlakken refereren aan niets anders dan wat ze zijn: kleur en vorm.
Keramiek, 24 x 43 cm. 1998
Object, tulpenhout/zwart graniet, h. 207 cm. 2001 Frank R. Boogaard (1953 - Rotterdam) Autodidact Zijn houten sculpturen zijn een symbolisatie van een innerlijke emotionele wereld. Als gevolg van een fysieke beperking is hij helemaal overgestapt naar was.
Olieverf op doek, 70 x 50 cm. 1999 Dinie Boogaart (1963 - Sneek) Academie voor Beeldende Kunsten te Kampen, Rijksacademie A’dam, en de Academie voor Beeldende Kunsten Minerva te Groningen (1986 - 1988). Kleur, licht en clair-obscure zijn de belangrijkste beeldelementen in haar werk. Gloedvolle kleuren worden bereikt door steeds glacerende lagen over elkaar aan te brengen.
Olieverf op doek, 100 x 100 cm. 1999 Dinie Boogaart (1963 - Sneek) Academie voor Beeldende Kunsten te Kampen, Rijksacademie A’dam, en de Academie voor Beeldende Kunsten Minerva te Groningen (1986 - 1988). Kleur, licht en clair-obscure zijn de belangrijkste beeldelementen in haar werk. Gloedvolle kleuren worden bereikt door steeds glacerende lagen over elkaar aan te brengen.
Olieverf op doek, 100 x 50 cm. 1999 Dinie Boogaart (1963 - Sneek) Academie voor Beeldende Kunsten te Kampen, Rijksacademie A’dam, en de Academie voor Beeldende Kunsten Minerva te Groningen (1986 - 1988). Kleur, licht en clair-obscure zijn de belangrijkste beeldelementen in haar werk. Gloedvolle kleuren worden bereikt door steeds glacerende lagen over elkaar aan te brengen.
Olieverf op paneel, 55 x 30 cm. 1999 Dinie Boogaart (1963 - Sneek) Academie voor Beeldende Kunsten te Kampen, Rijksacademie A’dam, en de Academie voor Beeldende Kunsten Minerva te Groningen (1986 - 1988). Kleur, licht en clair-obscure zijn de belangrijkste beeldelementen in haar werk. Gloedvolle kleuren worden bereikt door steeds glacerende lagen over elkaar aan te brengen.
Pastel, 106 x 55 cm. 2009 Dinie Boogaart (1963 - Sneek) Academie voor Beeldende Kunsten te Kampen, Rijksacademie A’dam, en de Academie voor Beeldende Kunsten Minerva te Groningen (1986 - 1988). Kleur, licht en clair-obscure zijn de belangrijkste beeldelementen in haar werk. Gloedvolle kleuren worden bereikt door steeds glacerende lagen over elkaar aan te brengen.
Olieverf op doek, 38 x 28 cm. 2010 Dinie Boogaart (1963 - Sneek) Academie voor Beeldende Kunsten te Kampen, Rijksacademie A’dam, en de Academie voor Beeldende Kunsten Minerva te Groningen (1986 - 1988). Kleur, licht en clair-obscure zijn de belangrijkste beeldelementen in haar werk. Gloedvolle kleuren worden bereikt door steeds glacerende lagen over elkaar aan te brengen.
Olieverf op doek, 40 x 40 cm. 2010 Dinie Boogaart (1963 - Sneek) Academie voor Beeldende Kunsten te Kampen, Rijksacademie A’dam, en de Academie voor Beeldende Kunsten Minerva te Groningen (1986 - 1988). Kleur, licht en clair-obscure zijn de belangrijkste beeldelementen in haar werk. Gloedvolle kleuren worden bereikt door steeds glacerende lagen over elkaar aan te brengen.
Brands, Eugene
Gouache, 32 x 37 cm. Eugène Brands (1913 A’dam - 2002 A’dam) Amsterdamse Nijverheidschool A’dam (1931 - 1934). Autodidact. Een centraal thema is het mysterie van het universum dat hij in een geheimzinnige, wattige wolkensubstantie weergeeft. In 1993 stopt hij met schilderen op doek en beperkt zich tot gouaches op papier.
Gouache, 30 x 24 cm. 1992 Eugène Brands (1913 A’dam - 2002 A’dam) Amsterdamse Nijverheidschool A’dam (1931 - 1934). Autodidact. Een centraal thema is het mysterie van het universum dat hij in een geheimzinnige, wattige wolkensubstantie weergeeft. In 1993 stopt hij met schilderen op doek en beperkt zich tot gouaches op papier.
Gouache, 32 x 37 cm. 1998 Eugène Brands (1913 A’dam - 2002 A’dam) Amsterdamse Nijverheidschool A’dam (1931 - 1934). Autodidact. Een centraal thema is het mysterie van het universum dat hij in een geheimzinnige, wattige wolkensubstantie weergeeft. In 1993 stopt hij met schilderen op doek en beperkt zich tot gouaches op papier.
Busschers, Annemarie
Grafietpotlood, 64 x 44 cm. 1996 Annemarie Busschers (1979 - s’-Hertogenbosch) Academie voor Beeldende Kunsten Minerva te Groningen (1991 - 1996). Uniek tekeningen met grafietpotlood. Fantasievolle tekeningen waarbij zij zich laat inspireren door Jheronimus Bosch. Het huidige werk wijkt sterk af van het hier getoonde.
Grafietpotlood, 58 x 94 cm. 1996 Annemarie Busschers (1979 - s’-Hertogenbosch) Academie voor Beeldende Kunsten Minerva te Groningen (1991 - 1996). Uniek tekeningen met grafietpotlood. Fantasievolle tekeningen waarbij zij zich laat inspireren door Jheronimus Bosch. Het huidige werk wijkt sterk af van het hier getoonde.
Grafietpotlood, 80 x 27 cm. 2000 Annemarie Busschers (1979 - s’-Hertogenbosch) Academie voor Beeldende Kunsten Minerva te Groningen (1991 - 1996). Uniek tekeningen met grafietpotlood. Fantasievolle tekeningen waarbij zij zich laat inspireren door Jheronimus Bosch. Het huidige werk wijkt sterk af van het hier getoonde.
Buul, Olga van
Olieverf op paneel, 18 x 13 cm. 1976 Olga van Buul (1944 - Druten) Autodidact Zij schildert de werkelijkheid, maar dan in een context, die vervreemding oproept. De composite, coloriet en voorstelling hebben een uitstraling die past bij de geest en het karakter van Olga van Buul.
Olieverf op doek, 50 x 60 cm. 1999 Olga van Buul (1944 - Druten) Autodidact Zij schildert de werkelijkheid, maar dan in een context, die vervreemding oproept. De composite, coloriet en voorstelling hebben een uitstraling die past bij de geest en het karakter van Olga van Buul.
Olieverf op doek, 70 x 50 cm. 1996 Olga van Buul (1944 - Druten) Autodidact Zij schildert de werkelijkheid, maar dan in een context, die vervreemding oproept. De composite, coloriet en voorstelling hebben een uitstraling die past bij de geest en het karakter van Olga van Buul.
Olieverf op doek, 80 x 60 cm. 2004 Olga van Buul (1944 - Druten) Autodidact Zij schildert de werkelijkheid, maar dan in een context, die vervreemding oproept. De composite, coloriet en voorstelling hebben een uitstraling die past bij de geest en het karakter van Olga van Buul.