Kunstenaars - B

 
 

Bennink, Natasja

Bennink, Natasja - Om te koesteren (0288)
Bennink, Natasja - Om te koesteren (0288)

Oplage 5 Brons 2004 Natasje Bennink (1974 - Groningen) Academie Minerva (1993 - 1999) en Academy of Fine Arts in Athene (1996 - 1997) Haar werk bestaat uit monumentale figuratieve beelden in brons waarbij vooral de kracht en kwetsbaarheid van vrouwen de inhoud bepalen.

press to zoom

Berg, Freek van den

 
 
Berg, Freek van den - De donkergroene hoed (0005)
Berg, Freek van den - De donkergroene hoed (0005)

Zeefdruk 33/100, 53 x 40 cm. 2000 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.

press to zoom
Berg, Freek van den - Het rood gestreepte truitje (0026)
Berg, Freek van den - Het rood gestreepte truitje (0026)

Olieverf op doek, 100 x 80 cm. 1994 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.

press to zoom
Berg, Freek van den - Vrouwelijk naakt (0036)
Berg, Freek van den - Vrouwelijk naakt (0036)

Olieverf op doek, 100 x 80 cm. 1970 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.

press to zoom
Berg, Freek van den - Rembrandtplein (0037)
Berg, Freek van den - Rembrandtplein (0037)

Olieverf op doek, 80 x 110 cm. 1963/98 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.

press to zoom
Berg, Freek van den - Groen gevederde hoed (0041)
Berg, Freek van den - Groen gevederde hoed (0041)

Olieverf op doek, 120 x 100 cm. 1969 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.

press to zoom
Berg, Freek van den - Margaretha met gele hoed (0050)
Berg, Freek van den - Margaretha met gele hoed (0050)

Olieverf op doek, 100 x 120 cm. 1995 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.

press to zoom
Berg, Freek van den - Brug Chatou (0051)
Berg, Freek van den - Brug Chatou (0051)

Olieverf op doek, 80 x 110 cm. 1973 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.

press to zoom
Berg, Freek van den - Zomer (0090)
Berg, Freek van den - Zomer (0090)

Olieverf op doek, 165 x 120 cm. 1986 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.

press to zoom
Berg, Freek van den - Naakt op rood kleed (0091)
Berg, Freek van den - Naakt op rood kleed (0091)

Olieverf op doek, 110 x 150 cm. 1973 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.

press to zoom
Berg, Freek van den - In de kleedkamer (My fair lady) (0092)
Berg, Freek van den - In de kleedkamer (My fair lady) (0092)

Aquarel, 70 x 50 cm. 1964 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.

press to zoom
Berg, Freek van den - Montmartre (0095)
Berg, Freek van den - Montmartre (0095)

Aquarel, 50 x 73 cm. 1968 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.

press to zoom
Berg, Freek van den - Rustend model (0097)
Berg, Freek van den - Rustend model (0097)

Aquarel, 54 x 38 cm. 1980 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.

press to zoom
Berg, Freek van den - De snaarloze viool (0177)
Berg, Freek van den - De snaarloze viool (0177)

Olieverf op doek, 80 x 95 cm. 1948 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.

press to zoom
Berg, Freek van den - Galerij Museum van Volksvlijt  (0187)
Berg, Freek van den - Galerij Museum van Volksvlijt (0187)

Olieverf op doek, 80 x 110 cm. Jaren '50 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.

press to zoom
Berg, Freek van den - Zelfportret met Zuidertoren (0188)
Berg, Freek van den - Zelfportret met Zuidertoren (0188)

Olieverf op doek, 150 x 110 cm. 1981 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.

press to zoom
Berg, Freek van den - Cornelis Troostplein (0203)
Berg, Freek van den - Cornelis Troostplein (0203)

Olieverf op doek, 50 x 70 cm. 1958 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.

press to zoom
Berg, Freek van den - Rita (0206)
Berg, Freek van den - Rita (0206)

Olieverf op doek, 95 x 80 cm. 1941 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.

press to zoom
Berg, Freek van den - Strand met boot (0207)
Berg, Freek van den - Strand met boot (0207)

Olieverf op doek, 24 x 30 cm. Jaren '60 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.

press to zoom
Berg, Freek van den - Portret van Anke (0228)
Berg, Freek van den - Portret van Anke (0228)

Olieverf op doek, 60 x 50 cm. 1964 Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.

press to zoom
Berg, Freek van den - Model (0394)
Berg, Freek van den - Model (0394)

Olieverf op board, 18 x 23,8 cm. Freek van den Berg (1918 Amsterdam - 2000 Veessen) Autodidact Hij werd ook wel ‘De Kees van Dongen’ van Kattenburg genoemd. Freek van den Berg schildert als een fauvist. Hij raakt diep getroffen door het kleurgebruik van Van Dongen. Op twintigjarige leeftijd wordt hij lid van ’De onafhankelijke’.

press to zoom

Berg, Roland van den

Berg, Roland van den - De kromme Waal in Amsterdam (0224)
Berg, Roland van den - De kromme Waal in Amsterdam (0224)

Olieverf op doek, 80 x 100 cm. 2002 Roland van den Berg (1950 A’dam - 2007 A’dam) 1,5 jaar Rijksacademie (verwijdert bij gebrek aan talent) en autodidact. De duidelijke liefde voor kleur heeft hij gemeenschappelijk met zijn vader, Freek van den Berg. Zijn voorbeelden waren André Derain en Maurice de Vlaminck.

press to zoom
Berg, Roland van den - Mees (0393)
Berg, Roland van den - Mees (0393)

Olieverf op board, 12,5 x 18,5 cm. Roland van den Berg (1950 A’dam - 2007 A’dam) 1,5 jaar Rijksacademie (verwijdert bij gebrek aan talent) en autodidact. De duidelijke liefde voor kleur heeft hij gemeenschappelijk met zijn vader, Freek van den Berg. Zijn voorbeelden waren André Derain en Maurice de Vlaminck.

press to zoom

Berns, Wouter

 
 

Bierenbroodspot, Gertie

Bierenbroodspot, Gertie - Magenta Angels (0004)
Bierenbroodspot, Gertie - Magenta Angels (0004)

Lithografie (51/125), 85,5 x 64,5 cm. 1994 Gerti Bierenbroodspot (1940 - A’dam) Hoge school voor de kunsten A’dam (1957 - 1961), Rijksacademie van Beeldende Kunsten eb het instituut Opleiding tot Tekenleraren. Bierenbroodspot gebruikt archeologische werelden als uitgangspunt voor haar schilderijen, waardoor een zeer persoonlijke visie ontstaat op een moderniteit.

press to zoom

Bij, Lolke van der

Bij, Lolke van der - Harmonie (0191)
Bij, Lolke van der - Harmonie (0191)

Roestvaststaal, 64 x 145 cm. 2001 Lolke van der Bij (1949 - Rinsumageest) Opleiding werktuigbouwkunde. Hij maakt sculpturen, geïnspireerd door meetkunde, in abstract geometrische vormen. Hij werkt vooral in roestvaststaal, dat hij soms combineert met steen, cortenstaal en messing.

press to zoom
Bij, Lolke van der - Space (0250)
Bij, Lolke van der - Space (0250)

Roestvaststaal, h. 145 cm. 2004 Lolke van der Bij (1949 - Rinsumageest) Opleiding werktuigbouwkunde. Hij maakt sculpturen, geïnspireerd door meetkunde, in abstract geometrische vormen. Hij werkt vooral in roestvaststaal, dat hij soms combineert met steen, cortenstaal en messing.

press to zoom
 
 
 
 
 
 
 

Bonies, Bob

Boogaart, Dinie

 

Bol, Sarah

Boogaard, Frank R.

Berns, Wouter - De potvissenrace (0159)
Berns, Wouter - De potvissenrace (0159)

Acrylverf op paneel, 60 x 80 cm. 2000 Wouter Berns (1970 - Zevenaar) Kunstacademie Kampen 1992 Zijn schilderijen verbeelden een relativerende weergave van de werkelijkheid. De kijker wordt op subtiele wijze om de tuin geleid en meegenomen naar een soms onvoorstelbare, maar niet onmogelijke wereld.

press to zoom
Berns, Wouter - De cultuurdragers (0182
Berns, Wouter - De cultuurdragers (0182

Acrylverf op paneel, 85 x 115 cm. 2001 Wouter Berns (1970 - Zevenaar) Kunstacademie Kampen 1992 Zijn schilderijen verbeelden een relativerende weergave van de werkelijkheid. De kijker wordt op subtiele wijze om de tuin geleid en meegenomen naar een soms onvoorstelbare, maar niet onmogelijke wereld.

press to zoom
Berns, Wouter - Annunciatie (0212)
Berns, Wouter - Annunciatie (0212)

Acrylverf op paneel, 90 x 90 cm. 1999 Wouter Berns (1970 - Zevenaar) Kunstacademie Kampen 1992 Zijn schilderijen verbeelden een relativerende weergave van de werkelijkheid. De kijker wordt op subtiele wijze om de tuin geleid en meegenomen naar een soms onvoorstelbare, maar niet onmogelijke wereld.

press to zoom
Berns, Wouter - Le Vérité (0318)
Berns, Wouter - Le Vérité (0318)

Acrylverf op paneel, 27 x 27 cm. 2006 Wouter Berns (1970 - Zevenaar) Kunstacademie Kampen 1992 Zijn schilderijen verbeelden een relativerende weergave van de werkelijkheid. De kijker wordt op subtiele wijze om de tuin geleid en meegenomen naar een soms onvoorstelbare, maar niet onmogelijke wereld.

press to zoom

Bertram, Claus

Bertram, Claus - Lowlands -2-luik/links (0242)
Bertram, Claus - Lowlands -2-luik/links (0242)

Olieverf op doek, 200 x 320 cm. 2003 Claus Bertram (1938 - Den Haag) Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten, Den Haag (1968 - 1972).Academie voor Beeldende Kunsten St. Joost te Breda (1980 - 1983). Vooral een beeldhouwer die altijd werkt vanuit het vierkant. Dis schilderij spreekt zijn fascinatie voor de natuur uit. Zijn schilderijen onderzoeken vormen, structuren en contrasten en geven zijn persoonlijke weergave van de schoonheid en levendigheid van de natuur.

press to zoom
Bertram, Claus - Lowlands - 2-luik/rechts(0242)
Bertram, Claus - Lowlands - 2-luik/rechts(0242)

Olieverf op doek, 200 x 320 cm. 2003 Claus Bertram (1938 - Den Haag) Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten, Den Haag (1968 - 1972).Academie voor Beeldende Kunsten St. Joost te Breda (1980 - 1983). Vooral een beeldhouwer die altijd werkt vanuit het vierkant. Dis schilderij spreekt zijn fascinatie voor de natuur uit. Zijn schilderijen onderzoeken vormen, structuren en contrasten en geven zijn persoonlijke weergave van de schoonheid en levendigheid van de natuur.

press to zoom

Boerwinkel, Onno

Boerwinkel, Onno - Strandikoon 'Schoentjes aan' (0280)
Boerwinkel, Onno - Strandikoon 'Schoentjes aan' (0280)

Pastel, 14 x 7 cm. 2003 Onno Boerwinkel (1950 - Middelburg) Rijksacademie voor Beeldende Kunsten A’dam - 1975. Hij werkt voornamelijk in pastel en met de eigenzinnige ‘sgraffito pasteltechniek toont hij zijn hang naar de romantiek en de verwantschap die hij voelt met de 19e en 20e eeuw. Hij verbindt de wereld van toen aan die van nu.

press to zoom
Boerwinkel, Onno - Twee jongens op een strandtrap (0282)
Boerwinkel, Onno - Twee jongens op een strandtrap (0282)

Pastel, 17 x 24 cm. 2003Onno Boerwinkel (1950 - Middelburg) Rijksacademie voor Beeldende Kunsten A’dam - 1975. Hij werkt voornamelijk in pastel en met de eigenzinnige ‘sgraffito pasteltechniek toont hij zijn hang naar de romantiek en de verwantschap die hij voelt met de 19e en 20e eeuw. Hij verbindt de wereld van toen aan die van nu.

press to zoom
Boerwinkel, Onno - Ikoon van een ober (0363)
Boerwinkel, Onno - Ikoon van een ober (0363)

Pastel, 23 x 5 cm. 2007 Onno Boerwinkel (1950 - Middelburg) Rijksacademie voor Beeldende Kunsten A’dam - 1975. Hij werkt voornamelijk in pastel en met de eigenzinnige ‘sgraffito pasteltechniek toont hij zijn hang naar de romantiek en de verwantschap die hij voelt met de 19e en 20e eeuw. Hij verbindt de wereld van toen aan die van nu.

press to zoom

Bol, Kees

Bol, Kees - Schepen op de Maasarm (0189)
Bol, Kees - Schepen op de Maasarm (0189)

Olieverf op doek, 60 x 80 cm. 1997 Kees Bol (1916 - Oegstgeest - 2009, Heusden) Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten, Den Haag (1944) Het is de spontane figuratieve vorm waarin hij uitdrukking geeft aan zijn eigen werkelijkheidsvan het leven en het verlangen naar een verstilde binnenwereld, kenmerken het werk van deze Brabander.

press to zoom

Bol, Peter

Bol, Peter - Het huis onder de rotsen (0065)
Bol, Peter - Het huis onder de rotsen (0065)

Olieverf op paneel, 50 x 60 cm. 1997 Peter Bol (1947 - Eindhoven) Academie voor Beeldende Kunsten St. Joost te Breda (1970) De werken kenmerken zich door de heldere kleurencombinaties en impasto, een schildertechniek waarbij de structuur van de dikke verf op het doek nog zichtbaar is. Hij schildert voornamelijk landschappen en (bloem)stillevens.

press to zoom
Bol, Peter - Water, wind en zon, bewogen Hollands landschap (0066)
Bol, Peter - Water, wind en zon, bewogen Hollands landschap (0066)

Olieverf op paneel, 50 x 60 cm. 1997 Peter Bol (1947 - Eindhoven) Academie voor Beeldende Kunsten St. Joost te Breda (1970) De werken kenmerken zich door de heldere kleurencombinaties en impasto, een schildertechniek waarbij de structuur van de dikke verf op het doek nog zichtbaar is. Hij schildert voornamelijk landschappen en (bloem)stillevens.

press to zoom
Bol, Peter - Onbevangen (0083)
Bol, Peter - Onbevangen (0083)

Olieverf op doek, 70 x 85 cm. 1998 Peter Bol (1947 - Eindhoven) Academie voor Beeldende Kunsten St. Joost te Breda (1970) De werken kenmerken zich door de heldere kleurencombinaties en impasto, een schildertechniek waarbij de structuur van de dikke verf op het doek nog zichtbaar is. Hij schildert voornamelijk landschappen en (bloem)stillevens.

press to zoom
Bol, Peter - Tulpen in Sarah's vaas (0084)
Bol, Peter - Tulpen in Sarah's vaas (0084)

Olieverf op doek, 60 x 80 cm. 1999 Peter Bol (1947 - Eindhoven) Academie voor Beeldende Kunsten St. Joost te Breda (1970) De werken kenmerken zich door de heldere kleurencombinaties en impasto, een schildertechniek waarbij de structuur van de dikke verf op het doek nog zichtbaar is. Hij schildert voornamelijk landschappen en (bloem)stillevens.

press to zoom
Bonies, Bob - Z.T.  (0434)
Bonies, Bob - Z.T. (0434)

Zeefdruk, 65 x 80 cm. 1973 Bob Bonies (1937 - Den Haag) alias voor Bob Nieuwenhuis. Vrije Academie en Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten, den Haag, en het Högre Konst Industriëll3 Skolan te Stockholm. Bonies maakt concrete kunst; geometrisch abstracte schilderijen die gezichtsbepalend zijn voor de abstracte kunst in Nederland. De monochrome kleurvlakken refereren aan niets anders dan wat ze zijn: kleur en vorm.

press to zoom
Bonies, Bob - Z.T.  (0435)
Bonies, Bob - Z.T. (0435)

Zeefdruk, 65 x 65 cm. 1971 Bob Bonies (1937 - Den Haag) alias voor Bob Nieuwenhuis. Vrije Academie en Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten, den Haag, en het Högre Konst Industriëll3 Skolan te Stockholm. Bonies maakt concrete kunst; geometrisch abstracte schilderijen die gezichtsbepalend zijn voor de abstracte kunst in Nederland. De monochrome kleurvlakken refereren aan niets anders dan wat ze zijn: kleur en vorm.

press to zoom
Bonies, Bob - 02/nr. 10 (0488)
Bonies, Bob - 02/nr. 10 (0488)

Acrylverf op doek, 202 x 75 cm. (2-delig) - 2002 Bob Bonies (1937 - Den Haag) alias voor Bob Nieuwenhuis. Vrije Academie en Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten, den Haag, en het Högre Konst Industriëll3 Skolan te Stockholm. Bonies maakt concrete kunst; geometrisch abstracte schilderijen die gezichtsbepalend zijn voor de abstracte kunst in Nederland. De monochrome kleurvlakken refereren aan niets anders dan wat ze zijn: kleur en vorm.

press to zoom
Bol, Sarah - Tulpenvaas (0089)
Bol, Sarah - Tulpenvaas (0089)

Keramiek, 24 x 43 cm. 1998

press to zoom
Boogaard, Frank - Boutonnière  (0171)
Boogaard, Frank - Boutonnière (0171)

Object, tulpenhout/zwart graniet, h. 207 cm. 2001 Frank R. Boogaard (1953 - Rotterdam) Autodidact Zijn houten sculpturen zijn een symbolisatie van een innerlijke emotionele wereld. Als gevolg van een fysieke beperking is hij helemaal overgestapt naar was.

press to zoom
 
 
Boogaart, Dinie - Model in blauw II  (0134)
Boogaart, Dinie - Model in blauw II (0134)

Olieverf op doek, 70 x 50 cm. 1999 Dinie Boogaart (1963 - Sneek) Academie voor Beeldende Kunsten te Kampen, Rijksacademie A’dam, en de Academie voor Beeldende Kunsten Minerva te Groningen (1986 - 1988). Kleur, licht en clair-obscure zijn de belangrijkste beeldelementen in haar werk. Gloedvolle kleuren worden bereikt door steeds glacerende lagen over elkaar aan te brengen.

press to zoom
Boogaart, Dinie, Rode kimono  (0145)
Boogaart, Dinie, Rode kimono (0145)

Olieverf op doek, 100 x 100 cm. 1999 Dinie Boogaart (1963 - Sneek) Academie voor Beeldende Kunsten te Kampen, Rijksacademie A’dam, en de Academie voor Beeldende Kunsten Minerva te Groningen (1986 - 1988). Kleur, licht en clair-obscure zijn de belangrijkste beeldelementen in haar werk. Gloedvolle kleuren worden bereikt door steeds glacerende lagen over elkaar aan te brengen.

press to zoom
Boogaart, Dinie, Model met oranje haarband  (0146)
Boogaart, Dinie, Model met oranje haarband (0146)

Olieverf op doek, 100 x 50 cm. 1999 Dinie Boogaart (1963 - Sneek) Academie voor Beeldende Kunsten te Kampen, Rijksacademie A’dam, en de Academie voor Beeldende Kunsten Minerva te Groningen (1986 - 1988). Kleur, licht en clair-obscure zijn de belangrijkste beeldelementen in haar werk. Gloedvolle kleuren worden bereikt door steeds glacerende lagen over elkaar aan te brengen.

press to zoom
Boogaart, Dinie, Rood hoedje  (0167)
Boogaart, Dinie, Rood hoedje (0167)

Olieverf op paneel, 55 x 30 cm. 1999 Dinie Boogaart (1963 - Sneek) Academie voor Beeldende Kunsten te Kampen, Rijksacademie A’dam, en de Academie voor Beeldende Kunsten Minerva te Groningen (1986 - 1988). Kleur, licht en clair-obscure zijn de belangrijkste beeldelementen in haar werk. Gloedvolle kleuren worden bereikt door steeds glacerende lagen over elkaar aan te brengen.

press to zoom
Boogaart, Dinie, Vlindermeisje  (0395
Boogaart, Dinie, Vlindermeisje (0395

Pastel, 106 x 55 cm. 2009 Dinie Boogaart (1963 - Sneek) Academie voor Beeldende Kunsten te Kampen, Rijksacademie A’dam, en de Academie voor Beeldende Kunsten Minerva te Groningen (1986 - 1988). Kleur, licht en clair-obscure zijn de belangrijkste beeldelementen in haar werk. Gloedvolle kleuren worden bereikt door steeds glacerende lagen over elkaar aan te brengen.

press to zoom
Boogaart, Dinie, Zelfportret  (0417)
Boogaart, Dinie, Zelfportret (0417)

Olieverf op doek, 38 x 28 cm. 2010 Dinie Boogaart (1963 - Sneek) Academie voor Beeldende Kunsten te Kampen, Rijksacademie A’dam, en de Academie voor Beeldende Kunsten Minerva te Groningen (1986 - 1988). Kleur, licht en clair-obscure zijn de belangrijkste beeldelementen in haar werk. Gloedvolle kleuren worden bereikt door steeds glacerende lagen over elkaar aan te brengen.

press to zoom
Boogaart, Dinie, Zelfportret met hoedje  (0418)
Boogaart, Dinie, Zelfportret met hoedje (0418)

Olieverf op doek, 40 x 40 cm. 2010 Dinie Boogaart (1963 - Sneek) Academie voor Beeldende Kunsten te Kampen, Rijksacademie A’dam, en de Academie voor Beeldende Kunsten Minerva te Groningen (1986 - 1988). Kleur, licht en clair-obscure zijn de belangrijkste beeldelementen in haar werk. Gloedvolle kleuren worden bereikt door steeds glacerende lagen over elkaar aan te brengen.

press to zoom

Brands, Eugene

Brands, Eugene - Composition au fond cosmique (0122)
Brands, Eugene - Composition au fond cosmique (0122)

Gouache, 32 x 37 cm. Eugène Brands (1913 A’dam - 2002 A’dam) Amsterdamse Nijverheidschool A’dam (1931 - 1934). Autodidact. Een centraal thema is het mysterie van het universum dat hij in een geheimzinnige, wattige wolkensubstantie weergeeft. In 1993 stopt hij met schilderen op doek en beperkt zich tot gouaches op papier.

press to zoom
Brands, Eugene - Artiste paintre (0123)
Brands, Eugene - Artiste paintre (0123)

Gouache, 30 x 24 cm. 1992 Eugène Brands (1913 A’dam - 2002 A’dam) Amsterdamse Nijverheidschool A’dam (1931 - 1934). Autodidact. Een centraal thema is het mysterie van het universum dat hij in een geheimzinnige, wattige wolkensubstantie weergeeft. In 1993 stopt hij met schilderen op doek en beperkt zich tot gouaches op papier.

press to zoom
Brands, Eugene - Composition au carré rouge (0124)
Brands, Eugene - Composition au carré rouge (0124)

Gouache, 32 x 37 cm. 1998 Eugène Brands (1913 A’dam - 2002 A’dam) Amsterdamse Nijverheidschool A’dam (1931 - 1934). Autodidact. Een centraal thema is het mysterie van het universum dat hij in een geheimzinnige, wattige wolkensubstantie weergeeft. In 1993 stopt hij met schilderen op doek en beperkt zich tot gouaches op papier.

press to zoom

Busschers, Annemarie

 
Busschers, Annemarie - Inferno (0120)
Busschers, Annemarie - Inferno (0120)

Grafietpotlood, 64 x 44 cm. 1996 Annemarie Busschers (1979 - s’-Hertogenbosch) Academie voor Beeldende Kunsten Minerva te Groningen (1991 - 1996). Uniek tekeningen met grafietpotlood. Fantasievolle tekeningen waarbij zij zich laat inspireren door Jheronimus Bosch. Het huidige werk wijkt sterk af van het hier getoonde.

press to zoom
Busschers, Annemarie - Drie Schikgodinnen (0119)
Busschers, Annemarie - Drie Schikgodinnen (0119)

Grafietpotlood, 58 x 94 cm. 1996 Annemarie Busschers (1979 - s’-Hertogenbosch) Academie voor Beeldende Kunsten Minerva te Groningen (1991 - 1996). Uniek tekeningen met grafietpotlood. Fantasievolle tekeningen waarbij zij zich laat inspireren door Jheronimus Bosch. Het huidige werk wijkt sterk af van het hier getoonde.

press to zoom
Busschers, Annemarie - Zak (0178)
Busschers, Annemarie - Zak (0178)

Grafietpotlood, 80 x 27 cm. 2000 Annemarie Busschers (1979 - s’-Hertogenbosch) Academie voor Beeldende Kunsten Minerva te Groningen (1991 - 1996). Uniek tekeningen met grafietpotlood. Fantasievolle tekeningen waarbij zij zich laat inspireren door Jheronimus Bosch. Het huidige werk wijkt sterk af van het hier getoonde.

press to zoom

Buul, Olga van

Buul, Olga van - Man met blauwe pet (0012)
Buul, Olga van - Man met blauwe pet (0012)

Olieverf op paneel, 18 x 13 cm. 1976 Olga van Buul (1944 - Druten) Autodidact Zij schildert de werkelijkheid, maar dan in een context, die vervreemding oproept. De composite, coloriet en voorstelling hebben een uitstraling die past bij de geest en het karakter van Olga van Buul.

press to zoom
Buul, Olga van - Vrouw tussen doeken (0235)
Buul, Olga van - Vrouw tussen doeken (0235)

Olieverf op doek, 50 x 60 cm. 1999 Olga van Buul (1944 - Druten) Autodidact Zij schildert de werkelijkheid, maar dan in een context, die vervreemding oproept. De composite, coloriet en voorstelling hebben een uitstraling die past bij de geest en het karakter van Olga van Buul.

press to zoom
Buul, Olga van - Ode aan Picasso (0236)
Buul, Olga van - Ode aan Picasso (0236)

Olieverf op doek, 70 x 50 cm. 1996 Olga van Buul (1944 - Druten) Autodidact Zij schildert de werkelijkheid, maar dan in een context, die vervreemding oproept. De composite, coloriet en voorstelling hebben een uitstraling die past bij de geest en het karakter van Olga van Buul.

press to zoom
Buul, Olga van - Jongeling (0267)
Buul, Olga van - Jongeling (0267)

Olieverf op doek, 80 x 60 cm. 2004 Olga van Buul (1944 - Druten) Autodidact Zij schildert de werkelijkheid, maar dan in een context, die vervreemding oproept. De composite, coloriet en voorstelling hebben een uitstraling die past bij de geest en het karakter van Olga van Buul.

press to zoom