Kunstenaars - H
Haringa en Olijve, Fred en Nel
Halleux, Stephane
Harskamp, Peter
Olieverf op doek, 80 x 100 cm. 2000 Peter Harskamp (1951 - Den Haag) Academie voor Beeldende kunsten te Rotterdam 1968 - 1973. Zijn kunstwerken zijn zeer herkenbaar door een kubistische stijl, en speciale techniek in olieverf. Hij schildert in een gestileerd realisme, waarbij de personages en hun omgeving worden gezuiverd van de essentie. Het werk straalt schoonheid, evenwicht, rust en tederheid uit.
Hattink, Els
Gemengde techniek op paneel, 122 x 16 cm. 1996 Els Hattink (1946 - Brugge, België) Vrije Academie, Den Haag 1989 - 1984. St. Lucas instituut voor Beeldende kunsten, Brussel 1986 - 1988. Hogere Rijksschool voorde Beeldende Kunsten - Anderlecht, 1987 - 1992. Haar werk heeft als onderwerp vaak andere culturen en vooral geschiedenis. De texturen doen denken aan de teruggevonden oude fresco’s uit Rome en Pompeï en aan middeleeuwse perkamenten.
Gemengde techniek op paneel, 35 x 30 cm. 1995 Els Hattink (1946 - Brugge, België) Vrije Academie, Den Haag 1989 - 1984. St. Lucas instituut voor Beeldende kunsten, Brussel 1986 - 1988. Hogere Rijksschool voorde Beeldende Kunsten - Anderlecht, 1987 - 1992. Haar werk heeft als onderwerp vaak andere culturen en vooral geschiedenis. De texturen doen denken aan de teruggevonden oude fresco’s uit Rome en Pompeï en aan middeleeuwse perkamenten.
Gemengde techniek op paneel, 20 x 20 cm. 2001 Els Hattink (1946 - Brugge, België) Vrije Academie, Den Haag 1989 - 1984. St. Lucas instituut voor Beeldende kunsten, Brussel 1986 - 1988. Hogere Rijksschool voorde Beeldende Kunsten - Anderlecht, 1987 - 1992. Haar werk heeft als onderwerp vaak andere culturen en vooral geschiedenis. De texturen doen denken aan de teruggevonden oude fresco’s uit Rome en Pompeï en aan middeleeuwse perkamenten.
Gemengde techniek op paneel, 130 x 140 cm. 1999 Els Hattink (1946 - Brugge, België) Vrije Academie, Den Haag 1989 - 1984. St. Lucas instituut voor Beeldende kunsten, Brussel 1986 - 1988. Hogere Rijksschool voorde Beeldende Kunsten - Anderlecht, 1987 - 1992. Haar werk heeft als onderwerp vaak andere culturen en vooral geschiedenis. De texturen doen denken aan de teruggevonden oude fresco’s uit Rome en Pompeï en aan middeleeuwse perkamenten.
Gemengde techniek op paneel, 135 x 95 cm. 1999 Els Hattink (1946 - Brugge, België) Vrije Academie, Den Haag 1989 - 1984. St. Lucas instituut voor Beeldende kunsten, Brussel 1986 - 1988. Hogere Rijksschool voorde Beeldende Kunsten - Anderlecht, 1987 - 1992. Haar werk heeft als onderwerp vaak andere culturen en vooral geschiedenis. De texturen doen denken aan de teruggevonden oude fresco’s uit Rome en Pompeï en aan middeleeuwse perkamenten.
Gemengde techniek op paneel, 115 x 90 cm. 1996 Els Hattink (1946 - Brugge, België) Vrije Academie, Den Haag 1989 - 1984. St. Lucas instituut voor Beeldende kunsten, Brussel 1986 - 1988. Hogere Rijksschool voorde Beeldende Kunsten - Anderlecht, 1987 - 1992. Haar werk heeft als onderwerp vaak andere culturen en vooral geschiedenis. De texturen doen denken aan de teruggevonden oude fresco’s uit Rome en Pompeï en aan middeleeuwse perkamenten.
Gemengde techniek op doek, 70 x 60 cm. 1999 Els Hattink (1946 - Brugge, België) Vrije Academie, Den Haag 1989 - 1984. St. Lucas instituut voor Beeldende kunsten, Brussel 1986 - 1988. Hogere Rijksschool voorde Beeldende Kunsten - Anderlecht, 1987 - 1992. Haar werk heeft als onderwerp vaak andere culturen en vooral geschiedenis. De texturen doen denken aan de teruggevonden oude fresco’s uit Rome en Pompeï en aan middeleeuwse perkamenten.
Gemengde techniek op paneel, (2x) 60 x 30 cm. 2002 Els Hattink (1946 - Brugge, België) Vrije Academie,Den Haag 1989 - 1984. St. Lucas instituut voor Beeldende kunsten, Brussel 1986 - 1988. Hogere Rijksschool voorde Beeldende Kunsten - Anderlecht, 1987 - 1992. Haar werk heeft als onderwerp vaak andere culturen en vooral geschiedenis. De texturen doen denken aan de teruggevonden oude fresco’s uit Rome en Pompeï en aan middeleeuwse perkamenten.
Acrylverf, gemengde techniek op doek, 60 x 50 cm. 2006 Els Hattink (1946 - Brugge, België) Vrije Academie, Den Haag 1989 - 1984. St. Lucas instituut voor Beeldende kunsten, Brussel 1986 - 1988. Hogere Rijksschool voorde Beeldende Kunsten - Anderlecht, 1987 - 1992. Haar werk heeft als onderwerp vaak andere culturen en vooral geschiedenis. De texturen doen denken aan de teruggevonden oude fresco’s uit Rome en Pompeï en aan middeleeuwse perkamenten.
Olieverf op doek, (2x) 100 x 60 cm. 1990 Els Hattink (1946 - Brugge, België) Vrije Academie, Den Haag 1989 - 1984. St. Lucas instituut voor Beeldende kunsten, Brussel 1986 - 1988. Hogere Rijksschool voorde Beeldende Kunsten - Anderlecht, 1987 - 1992. Haar werk heeft als onderwerp vaak andere culturen en vooral geschiedenis. De texturen doen denken aan de teruggevonden oude fresco’s uit Rome en Pompeï en aan middeleeuwse perkamenten.
Gemengde techniek op doek, 40 x 60 cm. 2008/2015 Els Hattink (1946 - Brugge, België) Vrije Academie, Den Haag 1989 - 1984. St. Lucas instituut voor Beeldende kunsten, Brussel 1986 - 1988. Hogere Rijksschool voorde Beeldende Kunsten - Anderlecht, 1987 - 1992. Haar werk heeft als onderwerp vaak andere culturen en vooral geschiedenis. De texturen doen denken aan de teruggevonden oude fresco’s uit Rome en Pompeï en aan middeleeuwse perkamenten.
Heyboer, Anton
Hill, Hélène
Olieverf/gouache op papier, 70 x 60 cm. 1988 Anton Heyboer (1924 - Sabang-Indonesië - 2005, Den Ilp) Autodidact Hier zien we een deel van zijn oeuvre, namelijk: kip, Moeder en kind en ook het systeem, waarmee de kunstenaar een manier vond om het leven voor zichzelf dragelijk te maken.
Gouache op papier, 108 x 79 cm. 1988 Anton Heyboer (1924 - Sabang-Indonesië - 2005, Den Ilp) Autodidact Hier zien we een deel van zijn oeuvre, namelijk: kip, Moeder en kind en ook het systeem, waarmee de kunstenaar een manier vond om het leven voor zichzelf dragelijk te maken.
Gouache op papier, 69 x 107 cm. 1984 Anton Heyboer (1924 - Sabang-Indonesië - 2005, Den Ilp) Autodidact Hier zien we een deel van zijn oeuvre, namelijk: kip, Moeder en kind en ook het systeem, waarmee de kunstenaar een manier vond om het leven voor zichzelf dragelijk te maken.
Brons, 70 x 30 x 30 cm. 2015 Stephane Halleux (1972 - Chenée, Luik, België Academie Saint Luc, Luik, België 1992 - 1995. Voor zijn beelden gebruikt hij diverse materialen: oude stukken en overblijfselen uit metaal, hout en leder. Zijn creaties zijn fascinerende figuren, superhelden met fictieve voertuigen en accessoires.
Lichtsculptuur 36 x 36 x 102 cm. Unica Nel Haringa (1941 - A'dam) en Fred Olijve (1937 - Beilen). Nel Haringa: Kunstnijverheidsschool A'dam en Rijksacademie A'dam, 1961 - 1966. Fred Olijve: Kunstnijverheidsschool te Groningen en Rijksacaemie A'dam, 1961 - 1966. Een seriematig ouvre van autonome objecten uit plexiglas en anderen kunststoffen. De huidige serie "Homage to" zijn vrij staande kubussen in kleine en grote formaten.
Hartman, Joop
Rose Portugees marmer met brons, hoog 25 cm. 2000 Joop Hartman (1924 - Den Haag - 2021 Roosendaal)
Heesakkers, Wim
Brons, hoogte 58 cm. 2007 Wim Heesakkers (1959 - Son en Breugel) Autodidact. Zijn beelden spreken hun eigen taal. In vorm, materiaal en uitstraling. De aantrekkingskracht en aaibaarheid zijn onweerstaanbaar en een glimlach vaak onvermijdelijk.
Acryl op papier, 14,5 x 10,5 cm. 2000 Hélène Hill (pseudoniem voor van Trier), 1950 - Breda Academie voor Beeldende Vorming Tilburg. Beeldende Creatieve Therapie aan de Hogeschool Utrecht te Amersfoort. Haar schilderijen balanceren op de grens van figuratie en abstractie. Zij schildert markante lijnen, die haast nonchalant lijken neergezet.
Acryl op doek, 100 x 120 cm. 1999 Hélène Hill (pseudoniem voor van Trier), 1950 - Breda Academie voor Beeldende Vorming Tilburg. Beeldende Creatieve Therapie aan de Hogeschool Utrecht te Amersfoort. Haar schilderijen balanceren op de grens van figuratie en abstractie. Zij schildert markante lijnen, die haast nonchalant lijken neergezet.
Acryl/krijt op papier, 72 x 52 cm. 2001 Hélène Hill (pseudoniem voor van Trier), 1950 - Breda Academie voor Beeldende Vorming Tilburg. Beeldende Creatieve Therapie aan de Hogeschool Utrecht te Amersfoort. Haar schilderijen balanceren op de grens van figuratie en abstractie. Zij schildert markante lijnen, die haast nonchalant lijken neergezet.
Acryl op doek, 100 x 140 cm. 2001 Hélène Hill (pseudoniem voor van Trier), 1950 - Breda Academie voor Beeldende Vorming Tilburg. Beeldende Creatieve Therapie aan de Hogeschool Utrecht te Amersfoort. Haar schilderijen balanceren op de grens van figuratie en abstractie. Zij schildert markante lijnen, die haast nonchalant lijken neergezet.
Gemengde techniek op papier, 94 x 123 cm. 2001 Hélène Hill (pseudoniem voor van Trier), 1950 - Breda Academie voor Beeldende Vorming Tilburg. Beeldende Creatieve Therapie aan de Hogeschool Utrecht te Amersfoort. Haar schilderijen balanceren op de grens van figuratie en abstractie. Zij schildert markante lijnen, die haast nonchalant lijken neergezet.
Gemengde techniek op papier, 42 x 31 cm. 2001 Hélène Hill (pseudoniem voor van Trier), 1950 - Breda Academie voor Beeldende Vorming Tilburg. Beeldende Creatieve Therapie aan de Hogeschool Utrecht te Amersfoort. Haar schilderijen balanceren op de grens van figuratie en abstractie. Zij schildert markante lijnen, die haast nonchalant lijken neergezet.
Conté op papier, 12 x 12 cm. 2009 Hélène Hill (pseudoniem voor van Trier), 1950 - Breda Academie voor Beeldende Vorming Tilburg. Beeldende Creatieve Therapie aan de Hogeschool Utrecht te Amersfoort. Haar schilderijen balanceren op de grens van figuratie en abstractie. Zij schildert markante lijnen, die haast nonchalant lijken neergezet.
Olieverf op doek, 70 x 50 cm. Hélène Hill (pseudoniem voor van Trier), 1950 - Breda Academie voor Beeldende Vorming Tilburg. Beeldende Creatieve Therapie aan de Hogeschool Utrecht te Amersfoort. Haar schilderijen balanceren op de grens van figuratie en abstractie. Zij schildert markante lijnen, die haast nonchalant lijken neergezet.
Acryl op doek, 190 x 250 cm. 2000 Hélène Hill (pseudoniem voor van Trier) heeft dit samen met JAS geschilderd in haar atelier te Roosendaal.
Hiroshige, Utagawa
Kleurenhoutsnede, 38,5 x 26,5 cm. Houtsnede naar Utagawa Hiroshige . Het bekends is hij geworden door zijn landschapsafbeeldingen. Uit de serie "100 views of Famous Places in Edo", 1855.
Kleurenhoutsnede, 38,5 x 26,5 cm. Houtsnede uit de serie "One Hundred Famous Views of Edo", naar Utagawa Hiroshige. Hij is bekend geworden door zijn landschapsafbeeldingen.
Hoevenaars, Marjo
Hokusai, Katsushika
Gemengde techniek (zink/lood/koperdraad), 150 x 80 cm. 1996 Marjo Hoevenaars (1957 - Den Bosch) Kunstacademie Tilburg, 1991 - 1995. Haar werk wordt gekenmerkt door het gebruik van weggegooid materiaal, aardkleuren, structuren en het werken met laag op laag. Zij heeft zich daarbij vooral verdiept in andere volkeren en culturen.
Gemengde techniek op papier, (9x) 30 x 30 cm. 2004 Marjo Hoevenaars (1957 - Den Bosch) Kunstacademie Tilburg, 1991 - 1995. Haar werk wordt gekenmerkt door het gebruik van weggegooid materiaal, aardkleuren, structuren en het werken met laag op laag. Zij heeft zich daarbij vooral verdiept in andere volkeren en culturen.
Gemengde techniek op papier, (4x) 30 x 30 cm. 2004 Marjo Hoevenaars (1957 - Den Bosch) Kunstacademie Tilburg, 1991 - 1995. Haar werk wordt gekenmerkt door het gebruik van weggegooid materiaal, aardkleuren, structuren en het werken met laag op laag. Zij heeft zich daarbij vooral verdiept in andere volkeren en culturen.
Gemengde techniek op doek, 120 x 80 cm. 2008 Marjo Hoevenaars (1957 - Den Bosch) Kunstacademie Tilburg, 1991 - 1995. Haar werk wordt gekenmerkt door het gebruik van weggegooid materiaal, aardkleuren, structuren en het werken met laag op laag. Zij heeft zich daarbij vooral verdiept in andere volkeren en culturen.
Gemengde techniek op doek, 20 x 20 cm. 2009 Marjo Hoevenaars (1957 - Den Bosch) Kunstacademie Tilburg, 1991 - 1995. Haar werk wordt gekenmerkt door het gebruik van weggegooid materiaal, aardkleuren, structuren en het werken met laag op laag. Zij heeft zich daarbij vooral verdiept in andere volkeren en culturen.
Hof, Dike
Brons, 65 x 35 x 8 cm. 2000 Dike Hof, Vlaardingen - 1954 Academie voor Beeldende Vorming te Amersfoort, 1975 - 1981.
Dike Hof, Vlaardingen -1954 Academie voor Beeldende Vorming te Amersfoort
Kleurenhoutsnede, 26,5 x 38,5 cm. Naar Katsushika Hokusai. Uit de serie "zesendertig gezichten op de berg Fuji".
Kleurenhoutsnede, 26,5 x 38,5 cm. Naar Katsushika Hokusai. Een van de Zesendertig gezichte op de berg Fuji.
Kleurenhoutsnede, 26,5 x 38,5 cm. Naar Katsushika Hokusai. Een van de zesendertig gezichten op de berg Fuji.
Kleurenhoutsnede, 26,5 x 38,5 cm. Naar Katsushika Hokusai. Een van de Zesendertig gezichten op de berg Fuji.
Kleurenhoutsnede, 38,5 x 26,5 cm. Naar Katsushika Hokusai. Een van de Zesendertig gezichten op de berg Fuji.
Hol, Hugo
Lasbrons, hoogte 255 cm. 2000 Hugo Hol (1944 - Den Haag) Kunstacademie van Arnhem en autodidact op metaalgebied. Hij maakt zijn beelden van messingplaten, die hij aan elkaar last met bronzen lasdraden. Het heeft schilderachtige kenmerken.
Lasbrons, 57 x 33 cm. 2006 Hugo Hol (1944 - Den Haag) Kunstacademie van Arnhem en autodidact op metaalgebied. Hij maakt zijn beelden van messingplaten, die hij aan elkaar last met bronzen lasdraden. Het heeft schilderachtige kenmerken.
Homan, Reinder
Hoogdalem, Herman van
Ets, RA 21/50 2004 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.
Ets, 45 x 49,5 cm. 2004 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.
Ets, 15 x 15 cm. 1998 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.
Ets, 25 x 29,5 cm. 1993 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.
Ets, 11 x 21 cm. 2001 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.
Ets, 14,5 x 46 cm. 2000 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.
Ets, 12,5 x 16,5 cm. 2006 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.
Ets, 17 x 54 cm. 2002 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.
Ets, (2x) 10 x 15 cm. 2003 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.
Ets, 10 x 16 cm. 2009 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.
Ets, 27 x 32 cm. 2009 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.
Olieverf op paneel, 12 x 36 cm. 2007 Herman van Hoogdalem (1956 - Groningen) Academie Minerva te Groningen, 1976 - 1980 Zijn voornaamste thema’s zijn interieurs, portretten en stranden, waarbij het licht het eigenlijke thema vormt.
Olieverf op paneel, 12 x 36 cm. 2007 Herman van Hoogdalem (1956 - Groningen) Academie Minerva te Groningen, 1976 - 1980 Zijn voornaamste thema’s zijn interieurs, portretten en stranden, waarbij het licht het eigenlijke thema vormt.
Litho, 22 x 33,5 cm. Herman van Hoogdalum (1956 - Groningen) Academie Minerva te Groningen, 1976 - 1980 Zijn voornaamste thema’s zijn interieurs, portretten en stranden, waarbij het licht het eigenlijke thema vormt.
Olieverf op paneel, 24 x 30 cm. 2004 Herman van Hoogdalem en Gerard van de Weerd. Samen geschilderd in Maastricht in de kapel van St. Monica aan de Verwerhoek.
Hulst, Willem G. van de
Olieverf op doek, 110 x 150 cm. 2004 Willem van de Hulst (1917 - Utrecht - 2006, Nieuwersluis) Rijksacademie voor Beeldende Kunsten Amsterdam, 1934 - 1939. Op de eerste plaats was hij autonoom schilder en beeldhouwer. Zijn doeken zijn groot, museaal en van een grootse kracht. In een geweldige techniek tonen ze angsten, overtuigingen, visies en dromen.
Hulst, Wim van de
Foto op dibond, 50 x 50 cm. 2001 (Vizier) Wim van de Hulst (1957, Utrecht) Hoge School voor de Kunsten Artibus te Utrecht, 1975 - 1978. Rietveld Academie te Amsterdam, 1978 - 1981. Hij zegt als fotograaf zo min mogelijk aanwezig te willen zijn tussen de gefotografeerde en de beschouwer. Wel wil hij met zijn foto's dichtbij mensen komen. Deze foto’s waren te zien op de tentoonstelling ‘Op de Huid’, in Museum Van Lien.
Foto op dibond, 74 x 74 cm. 2000 (Volkskrant Magazine) Wim van de Hulst (1957, Utrecht) Hoge School voor de Kunsten Artibus te Utrecht, 1975 - 1978. Rietveld Academie te Amsterdam, 1978 - 1981. Hij zegt als fotograaf zo min mogelijk aanwezig te willen zijn tussen de gefotografeerde en de beschouwer. Wel wil hij met zijn foto's dichtbij mensen komen. Deze foto’s waren te zien op de tentoonstelling ‘Op de Huid’, in Museum Van Lien.
Foto op dibond, 74 x 74 cm. 2002 (Volkskrant Magazine) Wim van de Hulst (1957, Utrecht) Hoge School voor de Kunsten Artibus te Utrecht, 1975 - 1978. Rietveld Academie te Amsterdam, 1978 - 1981. Hij zegt als fotograaf zo min mogelijk aanwezig te willen zijn tussen de gefotografeerde en de beschouwer. Wel wil hij met zijn foto's dichtbij mensen komen. Deze foto’s waren te zien op de tentoonstelling ‘Op de Huid’, in Museum Van Lien.
Foto op dibond, 74 x 74 cm. 2001 (Volkskrant Magazine) Wim van de Hulst (1957, Utrecht) Hoge School voor de Kunsten Artibus te Utrecht, 1975 - 1978. Rietveld Academie te Amsterdam, 1978 - 1981. Hij zegt als fotograaf zo min mogelijk aanwezig te willen zijn tussen de gefotografeerde en de beschouwer. Wel wil hij met zijn foto's dichtbij mensen komen. Deze foto’s waren te zien op de tentoonstelling ‘Op de Huid’, in Museum Van Lien.
Foto op dibond, 50 x 50 cm. 1994 (CD-cover Young God Records) Wim van de Hulst (1957, Utrecht) Hoge School voor de Kunsten Artibus te Utrecht, 1975 - 1978. Rietveld Academie te Amsterdam, 1978 - 1981. Hij zegt als fotograaf zo min mogelijk aanwezig te willen zijn tussen de gefotografeerde en de beschouwer. Wel wil hij met zijn foto's dichtbij mensen komen. Deze foto’s waren te zien op de tentoonstelling ‘Op de Huid’, in Museum Van Lien.
Foto op dibond, 30 x 60 cm. 1993 Wim van de Hulst (1957, Utrecht) Hoge School voor de Kunsten Artibus te Utrecht, 1975 - 1978. Rietveld Academie te Amsterdam, 1978 - 1981. Hij zegt als fotograaf zo min mogelijk aanwezig te willen zijn tussen de gefotografeerde en de beschouwer. Wel wil hij met zijn foto's dichtbij mensen komen. Deze foto’s waren te zien op de tentoonstelling ‘Op de Huid’, in Museum Van Lien.
Foto op dibond, 30 x 60 cm. 1998 Wim van de Hulst (1957, Utrecht) Hoge School voor de Kunsten Artibus te Utrecht, 1975 - 1978. Rietveld Academie te Amsterdam, 1978 - 1981. Hij zegt als fotograaf zo min mogelijk aanwezig te willen zijn tussen de gefotografeerde en de beschouwer. Wel wil hij met zijn foto's dichtbij mensen komen. Deze foto’s waren te zien op de tentoonstelling ‘Op de Huid’, in Museum Van Lien.
Foto op dibond, 74 x 74 cm. 1997 (OOR Magazine) Wim van de Hulst (1957, Utrecht) Hoge School voor de Kunsten Artibus te Utrecht, 1975 - 1978. Rietveld Academie te Amsterdam, 1978 - 1981. Hij zegt als fotograaf zo min mogelijk aanwezig te willen zijn tussen de gefotografeerde en de beschouwer. Wel wil hij met zijn foto's dichtbij mensen komen. Deze foto’s waren te zien op de tentoonstelling ‘Op de Huid’, in Museum Van Lien.
Foto op dibond, 74 x 74 cm. 1994 Wim van de Hulst (1957, Utrecht) Hoge School voor de Kunsten Artibus te Utrecht, 1975 - 1978. Rietveld Academie te Amsterdam, 1978 - 1981. Hij zegt als fotograaf zo min mogelijk aanwezig te willen zijn tussen de gefotografeerde en de beschouwer. Wel wil hij met zijn foto's dichtbij mensen komen. Deze foto’s waren te zien op de tentoonstelling ‘Op de Huid’, in Museum Van Lien.
Foto op dibond, 74 x 74 cm. 1992 (OOR Magazine) Wim van de Hulst (1957, Utrecht) Hoge School voor de Kunsten Artibus te Utrecht, 1975 - 1978. Rietveld Academie te Amsterdam, 1978 - 1981. Hij zegt als fotograaf zo min mogelijk aanwezig te willen zijn tussen de gefotografeerde en de beschouwer. Wel wil hij met zijn foto's dichtbij mensen komen. Deze foto’s waren te zien op de tentoonstelling ‘Op de Huid’, in Museum Van Lien.
Foto op dibond, 100 x 150 cm. 1994 (OOR Magazine) Wim van de Hulst (1957, Utrecht) Hoge School voor de Kunsten Artibus te Utrecht, 1975 - 1978. Rietveld Academie te Amsterdam, 1978 - 1981. Hij zegt als fotograaf zo min mogelijk aanwezig te willen zijn tussen de gefotografeerde en de beschouwer. Wel wil hij met zijn foto's dichtbij mensen komen. Deze foto’s waren te zien op de tentoonstelling ‘Op de Huid’, in Museum Van Lien.
Hupkens, Sofie
Brons, hoogte 15 cm. 2007 Sofie Hupkens (1952 - Säo Paulo) Academie voor beeldende kunsten St. Joost, afstudeerrichting beeldhouwen (cum Laude), 1969 - 1974 en de Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1976 - 1977. In het werk staat de menselijke gestalte centraal. Het gaat daarbij om de weergave van het lichaam in het algemeen en daarvan afgeleide vormen.
Brons, hoogte 53,5 cm. 2007 Sofie Hupkens (1952 - Säo Paulo) Academie voor beeldende kunsten St. Joost, afstudeerrichting beeldhouwen (cum Laude), 1969 - 1974 en de Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1976 - 1977. In het werk staat de menselijke gestalte centraal. Het gaat daarbij om de weergave van het lichaam in het algemeen en daarvan afgeleide vormen.
Brons, hoogte 17 cm. 2007 Sofie Hupkens (1952 - Säo Paulo) Academie voor beeldende kunsten St. Joost, afstudeerrichting beeldhouwen (cum Laude), 1969 - 1974 en de Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1976 - 1977. In het werk staat de menselijke gestalte centraal. Het gaat daarbij om de weergave van het lichaam in het algemeen en daarvan afgeleide vormen.