Harskamp, Peter

 
 
Harskamp, Peter - Vrouw met kat (0144)
Harskamp, Peter - Vrouw met kat (0144)

Olieverf op doek, 80 x 100 cm. 2000 Peter Harskamp (1951 - Den Haag) Academie voor Beeldende kunsten te Rotterdam 1968 - 1973. Zijn kunstwerken zijn zeer herkenbaar door een kubistische stijl, en speciale techniek in olieverf. Hij schildert in een gestileerd realisme, waarbij de personages en hun omgeving worden gezuiverd van de essentie. Het werk straalt schoonheid, evenwicht, rust en tederheid uit.

press to zoom

Hattink, Els

 
Hattink, Els - Het Minnenlied (0018)
Hattink, Els - Het Minnenlied (0018)

Gemengde techniek op paneel, 122 x 16 cm. 1996 Els Hattink (1946 - Brugge, België) Vrije Academie, Den Haag 1989 - 1984. St. Lucas instituut voor Beeldende kunsten, Brussel 1986 - 1988. Hogere Rijksschool voorde Beeldende Kunsten - Anderlecht, 1987 - 1992. Haar werk heeft als onderwerp vaak andere culturen en vooral geschiedenis. De texturen doen denken aan de teruggevonden oude fresco’s uit Rome en Pompeï en aan middeleeuwse perkamenten.

press to zoom
Hattink, Els - De Minnebrief (0022)
Hattink, Els - De Minnebrief (0022)

Gemengde techniek op paneel, 35 x 30 cm. 1995 Els Hattink (1946 - Brugge, België) Vrije Academie, Den Haag 1989 - 1984. St. Lucas instituut voor Beeldende kunsten, Brussel 1986 - 1988. Hogere Rijksschool voorde Beeldende Kunsten - Anderlecht, 1987 - 1992. Haar werk heeft als onderwerp vaak andere culturen en vooral geschiedenis. De texturen doen denken aan de teruggevonden oude fresco’s uit Rome en Pompeï en aan middeleeuwse perkamenten.

press to zoom
Hattink, Els - Kleine tulp (0057)
Hattink, Els - Kleine tulp (0057)

Gemengde techniek op paneel, 20 x 20 cm. 2001 Els Hattink (1946 - Brugge, België) Vrije Academie, Den Haag 1989 - 1984. St. Lucas instituut voor Beeldende kunsten, Brussel 1986 - 1988. Hogere Rijksschool voorde Beeldende Kunsten - Anderlecht, 1987 - 1992. Haar werk heeft als onderwerp vaak andere culturen en vooral geschiedenis. De texturen doen denken aan de teruggevonden oude fresco’s uit Rome en Pompeï en aan middeleeuwse perkamenten.

press to zoom
Hattink, Els - Gewaad (0074)
Hattink, Els - Gewaad (0074)

Gemengde techniek op paneel, 130 x 140 cm. 1999 Els Hattink (1946 - Brugge, België) Vrije Academie, Den Haag 1989 - 1984. St. Lucas instituut voor Beeldende kunsten, Brussel 1986 - 1988. Hogere Rijksschool voorde Beeldende Kunsten - Anderlecht, 1987 - 1992. Haar werk heeft als onderwerp vaak andere culturen en vooral geschiedenis. De texturen doen denken aan de teruggevonden oude fresco’s uit Rome en Pompeï en aan middeleeuwse perkamenten.

press to zoom
Hattink, Els - Zeven maal (0075)
Hattink, Els - Zeven maal (0075)

Gemengde techniek op paneel, 135 x 95 cm. 1999 Els Hattink (1946 - Brugge, België) Vrije Academie, Den Haag 1989 - 1984. St. Lucas instituut voor Beeldende kunsten, Brussel 1986 - 1988. Hogere Rijksschool voorde Beeldende Kunsten - Anderlecht, 1987 - 1992. Haar werk heeft als onderwerp vaak andere culturen en vooral geschiedenis. De texturen doen denken aan de teruggevonden oude fresco’s uit Rome en Pompeï en aan middeleeuwse perkamenten.

press to zoom
Hattink, Els - Ornament (0076)
Hattink, Els - Ornament (0076)

Gemengde techniek op paneel, 115 x 90 cm. 1996 Els Hattink (1946 - Brugge, België) Vrije Academie, Den Haag 1989 - 1984. St. Lucas instituut voor Beeldende kunsten, Brussel 1986 - 1988. Hogere Rijksschool voorde Beeldende Kunsten - Anderlecht, 1987 - 1992. Haar werk heeft als onderwerp vaak andere culturen en vooral geschiedenis. De texturen doen denken aan de teruggevonden oude fresco’s uit Rome en Pompeï en aan middeleeuwse perkamenten.

press to zoom
Hattink, Els - Semper (0147)
Hattink, Els - Semper (0147)

Gemengde techniek op doek, 70 x 60 cm. 1999 Els Hattink (1946 - Brugge, België) Vrije Academie, Den Haag 1989 - 1984. St. Lucas instituut voor Beeldende kunsten, Brussel 1986 - 1988. Hogere Rijksschool voorde Beeldende Kunsten - Anderlecht, 1987 - 1992. Haar werk heeft als onderwerp vaak andere culturen en vooral geschiedenis. De texturen doen denken aan de teruggevonden oude fresco’s uit Rome en Pompeï en aan middeleeuwse perkamenten.

press to zoom
Hattink, Els - Semper (2-luik) (0202)
Hattink, Els - Semper (2-luik) (0202)

Gemengde techniek op paneel, (2x) 60 x 30 cm. 2002 Els Hattink (1946 - Brugge, België) Vrije Academie,Den Haag 1989 - 1984. St. Lucas instituut voor Beeldende kunsten, Brussel 1986 - 1988. Hogere Rijksschool voorde Beeldende Kunsten - Anderlecht, 1987 - 1992. Haar werk heeft als onderwerp vaak andere culturen en vooral geschiedenis. De texturen doen denken aan de teruggevonden oude fresco’s uit Rome en Pompeï en aan middeleeuwse perkamenten.

press to zoom
Hattink, Els - Zelfportret (0322)
Hattink, Els - Zelfportret (0322)

Acrylverf, gemengde techniek op doek, 60 x 50 cm. 2006 Els Hattink (1946 - Brugge, België) Vrije Academie, Den Haag 1989 - 1984. St. Lucas instituut voor Beeldende kunsten, Brussel 1986 - 1988. Hogere Rijksschool voorde Beeldende Kunsten - Anderlecht, 1987 - 1992. Haar werk heeft als onderwerp vaak andere culturen en vooral geschiedenis. De texturen doen denken aan de teruggevonden oude fresco’s uit Rome en Pompeï en aan middeleeuwse perkamenten.

press to zoom
Hattink, Els - 2-luik Spiegelbeeld (0324)
Hattink, Els - 2-luik Spiegelbeeld (0324)

Olieverf op doek, (2x) 100 x 60 cm. 1990 Els Hattink (1946 - Brugge, België) Vrije Academie, Den Haag 1989 - 1984. St. Lucas instituut voor Beeldende kunsten, Brussel 1986 - 1988. Hogere Rijksschool voorde Beeldende Kunsten - Anderlecht, 1987 - 1992. Haar werk heeft als onderwerp vaak andere culturen en vooral geschiedenis. De texturen doen denken aan de teruggevonden oude fresco’s uit Rome en Pompeï en aan middeleeuwse perkamenten.

press to zoom
Hattink, Els - Gewaad (0503)
Hattink, Els - Gewaad (0503)

Gemengde techniek op doek, 40 x 60 cm. 2008/2015 Els Hattink (1946 - Brugge, België) Vrije Academie, Den Haag 1989 - 1984. St. Lucas instituut voor Beeldende kunsten, Brussel 1986 - 1988. Hogere Rijksschool voorde Beeldende Kunsten - Anderlecht, 1987 - 1992. Haar werk heeft als onderwerp vaak andere culturen en vooral geschiedenis. De texturen doen denken aan de teruggevonden oude fresco’s uit Rome en Pompeï en aan middeleeuwse perkamenten.

press to zoom

Heyboer, Anton

 
 

Hill, Hélène

Heijboer, Anton - Haan (0032)
Heijboer, Anton - Haan (0032)

Olieverf/gouache op papier, 70 x 60 cm. 1988 Anton Heyboer (1924 - Sabang-Indonesië - 2005, Den Ilp) Autodidact Hier zien we een deel van zijn oeuvre, namelijk: kip, Moeder en kind en ook het systeem, waarmee de kunstenaar een manier vond om het leven voor zichzelf dragelijk te maken.

press to zoom
Heijboer, Anton - Moeder met kind (0114)
Heijboer, Anton - Moeder met kind (0114)

Gouache op papier, 108 x 79 cm. 1988 Anton Heyboer (1924 - Sabang-Indonesië - 2005, Den Ilp) Autodidact Hier zien we een deel van zijn oeuvre, namelijk: kip, Moeder en kind en ook het systeem, waarmee de kunstenaar een manier vond om het leven voor zichzelf dragelijk te maken.

press to zoom
Heijboer, Anton - Do not lock a woman (0115)
Heijboer, Anton - Do not lock a woman (0115)

Gouache op papier, 69 x 107 cm. 1984 Anton Heyboer (1924 - Sabang-Indonesië - 2005, Den Ilp) Autodidact Hier zien we een deel van zijn oeuvre, namelijk: kip, Moeder en kind en ook het systeem, waarmee de kunstenaar een manier vond om het leven voor zichzelf dragelijk te maken.

press to zoom
 
Halleux, Stephane - Flying Civil Servant (0456)
Halleux, Stephane - Flying Civil Servant (0456)

Brons, 70 x 30 x 30 cm. 2015 Stephane Halleux (1972 - Chenée, Luik, België Academie Saint Luc, Luik, België 1992 - 1995. Voor zijn beelden gebruikt hij diverse materialen: oude stukken en overblijfselen uit metaal, hout en leder. Zijn creaties zijn fascinerende figuren, superhelden met fictieve voertuigen en accessoires.

press to zoom
Haringa en Olijve, Fred en Nel - Lichtsculptuur Mondriaan(0492)
Haringa en Olijve, Fred en Nel - Lichtsculptuur Mondriaan(0492)

Lichtsculptuur 36 x 36 x 102 cm. Unica Nel Haringa (1941 - A'dam) en Fred Olijve (1937 - Beilen). Nel Haringa: Kunstnijverheidsschool A'dam en Rijksacademie A'dam, 1961 - 1966. Fred Olijve: Kunstnijverheidsschool te Groningen en Rijksacaemie A'dam, 1961 - 1966. Een seriematig ouvre van autonome objecten uit plexiglas en anderen kunststoffen. De huidige serie "Homage to" zijn vrij staande kubussen in kleine en grote formaten.

press to zoom

Hartman, Joop

Hartman, Joop - Vruchtbeginsel (0285)
Hartman, Joop - Vruchtbeginsel (0285)

Rose Portugees marmer met brons, hoog 25 cm. 2000 Joop Hartman (1924 - Den Haag - 2021 Roosendaal)

press to zoom

Heesakkers, Wim

Heesakkers, Wim - Balance 15 (0356)
Heesakkers, Wim - Balance 15 (0356)

Brons, hoogte 58 cm. 2007 Wim Heesakkers (1959 - Son en Breugel) Autodidact. Zijn beelden spreken hun eigen taal. In vorm, materiaal en uitstraling. De aantrekkingskracht en aaibaarheid zijn onweerstaanbaar en een glimlach vaak onvermijdelijk.

press to zoom
Hill, Hélène - Vrouwenfiguur (0049)
Hill, Hélène - Vrouwenfiguur (0049)

Acryl op papier, 14,5 x 10,5 cm. 2000 Hélène Hill (pseudoniem voor van Trier), 1950 - Breda Academie voor Beeldende Vorming Tilburg. Beeldende Creatieve Therapie aan de Hogeschool Utrecht te Amersfoort. Haar schilderijen balanceren op de grens van figuratie en abstractie. Zij schildert markante lijnen, die haast nonchalant lijken neergezet.

press to zoom
Hill, Hélène - Thalïa (0139)
Hill, Hélène - Thalïa (0139)

Acryl op doek, 100 x 120 cm. 1999 Hélène Hill (pseudoniem voor van Trier), 1950 - Breda Academie voor Beeldende Vorming Tilburg. Beeldende Creatieve Therapie aan de Hogeschool Utrecht te Amersfoort. Haar schilderijen balanceren op de grens van figuratie en abstractie. Zij schildert markante lijnen, die haast nonchalant lijken neergezet.

press to zoom
Hill, Hélène - Z.T. (0174)
Hill, Hélène - Z.T. (0174)

Acryl/krijt op papier, 72 x 52 cm. 2001 Hélène Hill (pseudoniem voor van Trier), 1950 - Breda Academie voor Beeldende Vorming Tilburg. Beeldende Creatieve Therapie aan de Hogeschool Utrecht te Amersfoort. Haar schilderijen balanceren op de grens van figuratie en abstractie. Zij schildert markante lijnen, die haast nonchalant lijken neergezet.

press to zoom
Hill, Hélène - Burning sand (0179)
Hill, Hélène - Burning sand (0179)

Acryl op doek, 100 x 140 cm. 2001 Hélène Hill (pseudoniem voor van Trier), 1950 - Breda Academie voor Beeldende Vorming Tilburg. Beeldende Creatieve Therapie aan de Hogeschool Utrecht te Amersfoort. Haar schilderijen balanceren op de grens van figuratie en abstractie. Zij schildert markante lijnen, die haast nonchalant lijken neergezet.

press to zoom
Hill, Hélène - Good morning (0180)
Hill, Hélène - Good morning (0180)

Gemengde techniek op papier, 94 x 123 cm. 2001 Hélène Hill (pseudoniem voor van Trier), 1950 - Breda Academie voor Beeldende Vorming Tilburg. Beeldende Creatieve Therapie aan de Hogeschool Utrecht te Amersfoort. Haar schilderijen balanceren op de grens van figuratie en abstractie. Zij schildert markante lijnen, die haast nonchalant lijken neergezet.

press to zoom
Hill, Hélène - Eos I (0181)
Hill, Hélène - Eos I (0181)

Gemengde techniek op papier, 42 x 31 cm. 2001 Hélène Hill (pseudoniem voor van Trier), 1950 - Breda Academie voor Beeldende Vorming Tilburg. Beeldende Creatieve Therapie aan de Hogeschool Utrecht te Amersfoort. Haar schilderijen balanceren op de grens van figuratie en abstractie. Zij schildert markante lijnen, die haast nonchalant lijken neergezet.

press to zoom
Hill, Hélène - Z.T. (0392)
Hill, Hélène - Z.T. (0392)

Conté op papier, 12 x 12 cm. 2009 Hélène Hill (pseudoniem voor van Trier), 1950 - Breda Academie voor Beeldende Vorming Tilburg. Beeldende Creatieve Therapie aan de Hogeschool Utrecht te Amersfoort. Haar schilderijen balanceren op de grens van figuratie en abstractie. Zij schildert markante lijnen, die haast nonchalant lijken neergezet.

press to zoom
Hill, Hélène - Z.T. (0494)
Hill, Hélène - Z.T. (0494)

Olieverf op doek, 70 x 50 cm. Hélène Hill (pseudoniem voor van Trier), 1950 - Breda Academie voor Beeldende Vorming Tilburg. Beeldende Creatieve Therapie aan de Hogeschool Utrecht te Amersfoort. Haar schilderijen balanceren op de grens van figuratie en abstractie. Zij schildert markante lijnen, die haast nonchalant lijken neergezet.

press to zoom
Hill, Hélène en JAS - De 3 gratieën (0140)
Hill, Hélène en JAS - De 3 gratieën (0140)

Acryl op doek, 190 x 250 cm. 2000 Hélène Hill (pseudoniem voor van Trier) heeft dit samen met JAS geschilderd in haar atelier te Roosendaal.

press to zoom
 

Hiroshige, Utagawa

 
Hiroshige, Utagawa (1797, Edo - 1858 Edo) "Kyoto Bridge Moonlight."(0455)
Hiroshige, Utagawa (1797, Edo - 1858 Edo) "Kyoto Bridge Moonlight."(0455)

Kleurenhoutsnede, 38,5 x 26,5 cm. Houtsnede naar Utagawa Hiroshige . Het bekends is hij geworden door zijn landschapsafbeeldingen. Uit de serie "100 views of Famous Places in Edo", 1855.

press to zoom
Hiroshige, Utagawa (1797, Edo - 1858, Edo "Sudden Shower over Shin-Ohashi Bridge and Atake".(0454)
Hiroshige, Utagawa (1797, Edo - 1858, Edo "Sudden Shower over Shin-Ohashi Bridge and Atake".(0454)

Kleurenhoutsnede, 38,5 x 26,5 cm. Houtsnede uit de serie "One Hundred Famous Views of Edo", naar Utagawa Hiroshige. Hij is bekend geworden door zijn landschapsafbeeldingen.

press to zoom

Hoevenaars, Marjo

 

Hokusai, Katsushika

 
Hoevenaars, Marjo - Kamerscherm (0062)
Hoevenaars, Marjo - Kamerscherm (0062)

Gemengde techniek (zink/lood/koperdraad), 150 x 80 cm. 1996 Marjo Hoevenaars (1957 - Den Bosch) Kunstacademie Tilburg, 1991 - 1995. Haar werk wordt gekenmerkt door het gebruik van weggegooid materiaal, aardkleuren, structuren en het werken met laag op laag. Zij heeft zich daarbij vooral verdiept in andere volkeren en culturen.

press to zoom
Hoevenaars, Marjo - 9-luik blauw/oranje (0254)
Hoevenaars, Marjo - 9-luik blauw/oranje (0254)

Gemengde techniek op papier, (9x) 30 x 30 cm. 2004 Marjo Hoevenaars (1957 - Den Bosch) Kunstacademie Tilburg, 1991 - 1995. Haar werk wordt gekenmerkt door het gebruik van weggegooid materiaal, aardkleuren, structuren en het werken met laag op laag. Zij heeft zich daarbij vooral verdiept in andere volkeren en culturen.

press to zoom
Hoevenaars, Marjo - 4-luik (0255)
Hoevenaars, Marjo - 4-luik (0255)

Gemengde techniek op papier, (4x) 30 x 30 cm. 2004 Marjo Hoevenaars (1957 - Den Bosch) Kunstacademie Tilburg, 1991 - 1995. Haar werk wordt gekenmerkt door het gebruik van weggegooid materiaal, aardkleuren, structuren en het werken met laag op laag. Zij heeft zich daarbij vooral verdiept in andere volkeren en culturen.

press to zoom
Hoevenaars, Marjo - Z.T. (0383)
Hoevenaars, Marjo - Z.T. (0383)

Gemengde techniek op doek, 120 x 80 cm. 2008 Marjo Hoevenaars (1957 - Den Bosch) Kunstacademie Tilburg, 1991 - 1995. Haar werk wordt gekenmerkt door het gebruik van weggegooid materiaal, aardkleuren, structuren en het werken met laag op laag. Zij heeft zich daarbij vooral verdiept in andere volkeren en culturen.

press to zoom
Hoevenaars, Marjo - Z.T. (0496)
Hoevenaars, Marjo - Z.T. (0496)

Gemengde techniek op doek, 20 x 20 cm. 2009 Marjo Hoevenaars (1957 - Den Bosch) Kunstacademie Tilburg, 1991 - 1995. Haar werk wordt gekenmerkt door het gebruik van weggegooid materiaal, aardkleuren, structuren en het werken met laag op laag. Zij heeft zich daarbij vooral verdiept in andere volkeren en culturen.

press to zoom

Hof, Dike

Hof, Dike - 2 Vriendinnen (0290)
Hof, Dike - 2 Vriendinnen (0290)

Brons, 65 x 35 x 8 cm. 2000 Dike Hof, Vlaardingen - 1954 Academie voor Beeldende Vorming te Amersfoort, 1975 - 1981.

press to zoom
Hof, Dike - Koning en koningin (0301)
Hof, Dike - Koning en koningin (0301)

Dike Hof, Vlaardingen -1954 Academie voor Beeldende Vorming te Amersfoort

press to zoom
Hokusai, Katsushika (1760, Edo - 1849, Edo) - Lone Fisherman at Kajikazawa in de provincie Kai (0449
Hokusai, Katsushika (1760, Edo - 1849, Edo) - Lone Fisherman at Kajikazawa in de provincie Kai (0449

Kleurenhoutsnede, 26,5 x 38,5 cm. Naar Katsushika Hokusai. Uit de serie "zesendertig gezichten op de berg Fuji".

press to zoom
Hokusai, Katsushika (1760, Edo - !849, Edo) - The Great Wave of Kanagawa (0450)
Hokusai, Katsushika (1760, Edo - !849, Edo) - The Great Wave of Kanagawa (0450)

Kleurenhoutsnede, 26,5 x 38,5 cm. Naar Katsushika Hokusai. Een van de Zesendertig gezichte op de berg Fuji.

press to zoom
Hokusai, Katsushika (1760, Edo - 1849, Edo) - Red Fuji (0451)
Hokusai, Katsushika (1760, Edo - 1849, Edo) - Red Fuji (0451)

Kleurenhoutsnede, 26,5 x 38,5 cm. Naar Katsushika Hokusai. Een van de zesendertig gezichten op de berg Fuji.

press to zoom
Hokusai, Katsushika (1760, Edo - 1849, Edo) - Ejiri in Suruga Province (0452)
Hokusai, Katsushika (1760, Edo - 1849, Edo) - Ejiri in Suruga Province (0452)

Kleurenhoutsnede, 26,5 x 38,5 cm. Naar Katsushika Hokusai. Een van de Zesendertig gezichten op de berg Fuji.

press to zoom
Hokusai, Katsushika (1760-1849 Edo) - Kirifuri Waterfall at Mt. Kurokami in Shimotsuke Prov. (0453)
Hokusai, Katsushika (1760-1849 Edo) - Kirifuri Waterfall at Mt. Kurokami in Shimotsuke Prov. (0453)

Kleurenhoutsnede, 38,5 x 26,5 cm. Naar Katsushika Hokusai. Een van de Zesendertig gezichten op de berg Fuji.

press to zoom
 

Hol, Hugo

Hol, Hugo - Z.T. - 2 (0019)
Hol, Hugo - Z.T. - 2 (0019)

Lasbrons, hoogte 255 cm. 2000 Hugo Hol (1944 - Den Haag) Kunstacademie van Arnhem en autodidact op metaalgebied. Hij maakt zijn beelden van messingplaten, die hij aan elkaar last met bronzen lasdraden. Het heeft schilderachtige kenmerken.

press to zoom
Hol, Hugo - Z.T. (0323)
Hol, Hugo - Z.T. (0323)

Lasbrons, 57 x 33 cm. 2006 Hugo Hol (1944 - Den Haag) Kunstacademie van Arnhem en autodidact op metaalgebied. Hij maakt zijn beelden van messingplaten, die hij aan elkaar last met bronzen lasdraden. Het heeft schilderachtige kenmerken.

press to zoom
 

Homan, Reinder

Hoogdalem, Herman van

 
Homan, Reinder - Duin (0308)
Homan, Reinder - Duin (0308)

Ets, RA 21/50 2004 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.

press to zoom
Homan, Reinder - Iep (0326)
Homan, Reinder - Iep (0326)

Ets, 45 x 49,5 cm. 2004 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.

press to zoom
Homan, Reinder - Drie eiken (0333)
Homan, Reinder - Drie eiken (0333)

Ets, 15 x 15 cm. 1998 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.

press to zoom
Homan, Reinder - Nevel (0334)
Homan, Reinder - Nevel (0334)

Ets, 25 x 29,5 cm. 1993 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.

press to zoom
Homan, Reinder - Spreeuwenzwerm (0335)
Homan, Reinder - Spreeuwenzwerm (0335)

Ets, 11 x 21 cm. 2001 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.

press to zoom
Homan, Reinder - Eikenlaan in de sneeuw (0336)
Homan, Reinder - Eikenlaan in de sneeuw (0336)

Ets, 14,5 x 46 cm. 2000 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.

press to zoom
Homan, Reinder - Bruggetje (0337)
Homan, Reinder - Bruggetje (0337)

Ets, 12,5 x 16,5 cm. 2006 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.

press to zoom
Homan, Reinder - Fraylemaborg (0338)
Homan, Reinder - Fraylemaborg (0338)

Ets, 17 x 54 cm. 2002 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.

press to zoom
Homan, Reinder - Vlucht ganzen - 2-luik (0339)
Homan, Reinder - Vlucht ganzen - 2-luik (0339)

Ets, (2x) 10 x 15 cm. 2003 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.

press to zoom
Homan, Reinder - Z.T. (0385)
Homan, Reinder - Z.T. (0385)

Ets, 10 x 16 cm. 2009 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.

press to zoom
Homan, Reinder - Zomerfeest (0387)
Homan, Reinder - Zomerfeest (0387)

Ets, 27 x 32 cm. 2009 Reinder Homan (1950 - Smilde) Academie Minerva te Groningen, 1968 - 1975. Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1975 - 1976. Hij wordt geroemd om zijn gedetailleerde etsen die herinneringen oproepen aan de vaardige etsers uit de Hollandse Gouden Eeuw.

press to zoom
Hoogdalem, Herman van - Ochtend(mist) I (0365)
Hoogdalem, Herman van - Ochtend(mist) I (0365)

Olieverf op paneel, 12 x 36 cm. 2007 Herman van Hoogdalem (1956 - Groningen) Academie Minerva te Groningen, 1976 - 1980 Zijn voornaamste thema’s zijn interieurs, portretten en stranden, waarbij het licht het eigenlijke thema vormt.

press to zoom
Hoogdalem, Herman van - Ochtend(mist) II (0366)
Hoogdalem, Herman van - Ochtend(mist) II (0366)

Olieverf op paneel, 12 x 36 cm. 2007 Herman van Hoogdalem (1956 - Groningen) Academie Minerva te Groningen, 1976 - 1980 Zijn voornaamste thema’s zijn interieurs, portretten en stranden, waarbij het licht het eigenlijke thema vormt.

press to zoom
Hoogdalem, Herman van en Dirk Buwalda - Afghanistan (0382)
Hoogdalem, Herman van en Dirk Buwalda - Afghanistan (0382)

Litho, 22 x 33,5 cm. Herman van Hoogdalum (1956 - Groningen) Academie Minerva te Groningen, 1976 - 1980 Zijn voornaamste thema’s zijn interieurs, portretten en stranden, waarbij het licht het eigenlijke thema vormt.

press to zoom
Hoogdalem, Herman van en Gerard van de Weerd) - Model (0118)
Hoogdalem, Herman van en Gerard van de Weerd) - Model (0118)

Olieverf op paneel, 24 x 30 cm. 2004 Herman van Hoogdalem en Gerard van de Weerd. Samen geschilderd in Maastricht in de kapel van St. Monica aan de Verwerhoek.

press to zoom

Hulst, Willem G. van de

 
 
Hulst, Willem G. van der - Uitgang naar het strand(0272)
Hulst, Willem G. van der - Uitgang naar het strand(0272)

Olieverf op doek, 110 x 150 cm. 2004 Willem van de Hulst (1917 - Utrecht - 2006, Nieuwersluis) Rijksacademie voor Beeldende Kunsten Amsterdam, 1934 - 1939. Op de eerste plaats was hij autonoom schilder en beeldhouwer. Zijn doeken zijn groot, museaal en van een grootse kracht. In een geweldige techniek tonen ze angsten, overtuigingen, visies en dromen.

press to zoom
 

Hulst, Wim van de

Hulst, Wim van de - Dick Bruna 'Nijntje' (0477)
Hulst, Wim van de - Dick Bruna 'Nijntje' (0477)

Foto op dibond, 50 x 50 cm. 2001 (Vizier) Wim van de Hulst (1957, Utrecht) Hoge School voor de Kunsten Artibus te Utrecht, 1975 - 1978. Rietveld Academie te Amsterdam, 1978 - 1981. Hij zegt als fotograaf zo min mogelijk aanwezig te willen zijn tussen de gefotografeerde en de beschouwer. Wel wil hij met zijn foto's dichtbij mensen komen. Deze foto’s waren te zien op de tentoonstelling ‘Op de Huid’, in Museum Van Lien.

press to zoom
Hulst, Wim van de - Maartje 't Hart (0478)
Hulst, Wim van de - Maartje 't Hart (0478)

Foto op dibond, 74 x 74 cm. 2000 (Volkskrant Magazine) Wim van de Hulst (1957, Utrecht) Hoge School voor de Kunsten Artibus te Utrecht, 1975 - 1978. Rietveld Academie te Amsterdam, 1978 - 1981. Hij zegt als fotograaf zo min mogelijk aanwezig te willen zijn tussen de gefotografeerde en de beschouwer. Wel wil hij met zijn foto's dichtbij mensen komen. Deze foto’s waren te zien op de tentoonstelling ‘Op de Huid’, in Museum Van Lien.

press to zoom
Hulst, Wim van de - Femke Halsema (0479)
Hulst, Wim van de - Femke Halsema (0479)

Foto op dibond, 74 x 74 cm. 2002 (Volkskrant Magazine) Wim van de Hulst (1957, Utrecht) Hoge School voor de Kunsten Artibus te Utrecht, 1975 - 1978. Rietveld Academie te Amsterdam, 1978 - 1981. Hij zegt als fotograaf zo min mogelijk aanwezig te willen zijn tussen de gefotografeerde en de beschouwer. Wel wil hij met zijn foto's dichtbij mensen komen. Deze foto’s waren te zien op de tentoonstelling ‘Op de Huid’, in Museum Van Lien.

press to zoom
Hulst, Wim van de - Plien & Bianca (0480)
Hulst, Wim van de - Plien & Bianca (0480)

Foto op dibond, 74 x 74 cm. 2001 (Volkskrant Magazine) Wim van de Hulst (1957, Utrecht) Hoge School voor de Kunsten Artibus te Utrecht, 1975 - 1978. Rietveld Academie te Amsterdam, 1978 - 1981. Hij zegt als fotograaf zo min mogelijk aanwezig te willen zijn tussen de gefotografeerde en de beschouwer. Wel wil hij met zijn foto's dichtbij mensen komen. Deze foto’s waren te zien op de tentoonstelling ‘Op de Huid’, in Museum Van Lien.

press to zoom
Hulst, Wim van de - Michael Gira - Swans(0481)
Hulst, Wim van de - Michael Gira - Swans(0481)

Foto op dibond, 50 x 50 cm. 1994 (CD-cover Young God Records) Wim van de Hulst (1957, Utrecht) Hoge School voor de Kunsten Artibus te Utrecht, 1975 - 1978. Rietveld Academie te Amsterdam, 1978 - 1981. Hij zegt als fotograaf zo min mogelijk aanwezig te willen zijn tussen de gefotografeerde en de beschouwer. Wel wil hij met zijn foto's dichtbij mensen komen. Deze foto’s waren te zien op de tentoonstelling ‘Op de Huid’, in Museum Van Lien.

press to zoom
Hulst, Wim van de - Mathilde Santing' (0482)
Hulst, Wim van de - Mathilde Santing' (0482)

Foto op dibond, 30 x 60 cm. 1993 Wim van de Hulst (1957, Utrecht) Hoge School voor de Kunsten Artibus te Utrecht, 1975 - 1978. Rietveld Academie te Amsterdam, 1978 - 1981. Hij zegt als fotograaf zo min mogelijk aanwezig te willen zijn tussen de gefotografeerde en de beschouwer. Wel wil hij met zijn foto's dichtbij mensen komen. Deze foto’s waren te zien op de tentoonstelling ‘Op de Huid’, in Museum Van Lien.

press to zoom
Hulst, Wim van de - Bloem Deligny (0483)
Hulst, Wim van de - Bloem Deligny (0483)

Foto op dibond, 30 x 60 cm. 1998 Wim van de Hulst (1957, Utrecht) Hoge School voor de Kunsten Artibus te Utrecht, 1975 - 1978. Rietveld Academie te Amsterdam, 1978 - 1981. Hij zegt als fotograaf zo min mogelijk aanwezig te willen zijn tussen de gefotografeerde en de beschouwer. Wel wil hij met zijn foto's dichtbij mensen komen. Deze foto’s waren te zien op de tentoonstelling ‘Op de Huid’, in Museum Van Lien.

press to zoom
Hulst, Wim van de - Koot en Bie (0484)
Hulst, Wim van de - Koot en Bie (0484)

Foto op dibond, 74 x 74 cm. 1997 (OOR Magazine) Wim van de Hulst (1957, Utrecht) Hoge School voor de Kunsten Artibus te Utrecht, 1975 - 1978. Rietveld Academie te Amsterdam, 1978 - 1981. Hij zegt als fotograaf zo min mogelijk aanwezig te willen zijn tussen de gefotografeerde en de beschouwer. Wel wil hij met zijn foto's dichtbij mensen komen. Deze foto’s waren te zien op de tentoonstelling ‘Op de Huid’, in Museum Van Lien.

press to zoom
Hulst, Wim van de - Leonard Cohen (0485)
Hulst, Wim van de - Leonard Cohen (0485)

Foto op dibond, 74 x 74 cm. 1994 Wim van de Hulst (1957, Utrecht) Hoge School voor de Kunsten Artibus te Utrecht, 1975 - 1978. Rietveld Academie te Amsterdam, 1978 - 1981. Hij zegt als fotograaf zo min mogelijk aanwezig te willen zijn tussen de gefotografeerde en de beschouwer. Wel wil hij met zijn foto's dichtbij mensen komen. Deze foto’s waren te zien op de tentoonstelling ‘Op de Huid’, in Museum Van Lien.

press to zoom
Hulst, Wim van de - Freek de Jonge (0486)
Hulst, Wim van de - Freek de Jonge (0486)

Foto op dibond, 74 x 74 cm. 1992 (OOR Magazine) Wim van de Hulst (1957, Utrecht) Hoge School voor de Kunsten Artibus te Utrecht, 1975 - 1978. Rietveld Academie te Amsterdam, 1978 - 1981. Hij zegt als fotograaf zo min mogelijk aanwezig te willen zijn tussen de gefotografeerde en de beschouwer. Wel wil hij met zijn foto's dichtbij mensen komen. Deze foto’s waren te zien op de tentoonstelling ‘Op de Huid’, in Museum Van Lien.

press to zoom
Hulst, Wim van de - Herman Brood (0487)
Hulst, Wim van de - Herman Brood (0487)

Foto op dibond, 100 x 150 cm. 1994 (OOR Magazine) Wim van de Hulst (1957, Utrecht) Hoge School voor de Kunsten Artibus te Utrecht, 1975 - 1978. Rietveld Academie te Amsterdam, 1978 - 1981. Hij zegt als fotograaf zo min mogelijk aanwezig te willen zijn tussen de gefotografeerde en de beschouwer. Wel wil hij met zijn foto's dichtbij mensen komen. Deze foto’s waren te zien op de tentoonstelling ‘Op de Huid’, in Museum Van Lien.

press to zoom

Hupkens, Sofie

Hupkens, Sophie - Vruchtbaarheidsbeeld (0330)
Hupkens, Sophie - Vruchtbaarheidsbeeld (0330)

Brons, hoogte 15 cm. 2007 Sofie Hupkens (1952 - Säo Paulo) Academie voor beeldende kunsten St. Joost, afstudeerrichting beeldhouwen (cum Laude), 1969 - 1974 en de Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1976 - 1977. In het werk staat de menselijke gestalte centraal. Het gaat daarbij om de weergave van het lichaam in het algemeen en daarvan afgeleide vormen.

press to zoom
Hupkens, Sophie - Monnik Uffing (0331)
Hupkens, Sophie - Monnik Uffing (0331)

Brons, hoogte 53,5 cm. 2007 Sofie Hupkens (1952 - Säo Paulo) Academie voor beeldende kunsten St. Joost, afstudeerrichting beeldhouwen (cum Laude), 1969 - 1974 en de Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1976 - 1977. In het werk staat de menselijke gestalte centraal. Het gaat daarbij om de weergave van het lichaam in het algemeen en daarvan afgeleide vormen.

press to zoom
Hupkens, Sophie - Figurine II (0332)
Hupkens, Sophie - Figurine II (0332)

Brons, hoogte 17 cm. 2007 Sofie Hupkens (1952 - Säo Paulo) Academie voor beeldende kunsten St. Joost, afstudeerrichting beeldhouwen (cum Laude), 1969 - 1974 en de Jan van Eyck Academie te Maastricht, 1976 - 1977. In het werk staat de menselijke gestalte centraal. Het gaat daarbij om de weergave van het lichaam in het algemeen en daarvan afgeleide vormen.

press to zoom