Kunstenaars - J
Jacobs, Sjer
Jansen, René
Olieverf op doek, 204 x 143 cm. 1998 Sjer Jacobs (1963 - Tegelen) Docentenopleiding tekenen en handvaardigheid, Sittard. Stadacademie Maastricht. Bij zijn schilderijen werkt hij altijd met olieverf. Meestal op doek, soms op metaal. In al zijn werk gaat het over mensen.
Olieverf op paneel, 20 x 40 cm. 1996 René Jansen (1956, Groningen - 2022 Kiel-Windeweer) Academie Minerva te Groningen, 1979 - 1983. Schilder van impressionistische portretten, stillevens en landschappen. Het maken van een stilleven vindt hij een soort ontdekkingstocht: er is tenslotte meer aan de hand, dan alleen naschilderen van die voorwerpen.
Olieverf op paneel, 28 x 26 cm. 1997 René Jansen (1956, Groningen - 2022, Kiel-Windeweer) Academie Minerva te Groningen, 1979 - 1983. Schilder van impressionistische portretten, stillevens en landschappen. Het maken van een stilleven vindt hij een soort ontdekkingstocht: er is tenslotte meer aan de hand, dan alleen naschilderen van die voorwerpen.
Olieverf op doek, 75 x 90 cm. 1999 René Jansen (1956, Groningen - 2022, Kiel-Windeweer) Academie Minerva te Groningen, 1979 - 1983. Schilder van impressionistische portretten, stillevens en landschappen. Het maken van een stilleven vindt hij een soort ontdekkingstocht: er is tenslotte meer aan de hand, dan alleen naschilderen van die voorwerpen.
Olieverf op doek, 60 x 50 cm. 1999 René Jansen (1956, Groningen - 2022, Kiel-Windeweer) Academie Minerva te Groningen, 1979 - 1983. Schilder van impressionistische portretten, stillevens en landschappen. Het maken van een stilleven vindt hij een soort ontdekkingstocht: er is tenslotte meer aan de hand, dan alleen naschilderen van die voorwerpen.
Olieverf op paneel, 36 x 25 cm. 1998 René Jansen(1956,Groningen - 2022 Kiel-Windeweer ) Academie Minerva te Groningen, 1979 - 1983. Schilder van impressionistische portretten, stillevens en landschappen. Het maken van een stilleven vindt hij een soort ontdekkingstocht: er is tenslotte meer aan de hand, dan alleen naschilderen van die voorwerpen.
Olieverf op paneel, 25 x 11 cm. 2003 René Jansen (1956, Groningen - 2022 Kiel-Windeweer) Academie Minerva te Groningen, 1979 - 1983. Schilder van impressionistische portretten, stillevens en landschappen. Het maken van een stilleven vindt hij een soort ontdekkingstocht: er is tenslotte meer aan de hand, dan alleen naschilderen van die voorwerpen.
Olieverf op paneel, 24 x 45 cm. 2002 René Jansen (1956, Groningen - 2022 Kiel-Windeweer) Academie Minerva te Groningen, 1979 - 1983. Schilder van impressionistische portretten, stillevens en landschappen. Het maken van een stilleven vindt hij een soort ontdekkingstocht: er is tenslotte meer aan de hand, dan alleen naschilderen van die voorwerpen.
Olieverf op paneel, 30 x 50 cm. 2005 René Jansen (1956, Groningen - 2022, Kiel-Windeweer) Academie Minerva te Groningen, 1979 - 1983. Schilder van impressionistische portretten, stillevens en landschappen. Het maken van een stilleven vindt hij een soort ontdekkingstocht: er is tenslotte meer aan de hand, dan alleen naschilderen van die voorwerpen.
Jedrysko, Martha
JAS - zie ook het filmpje op de pagina Links
Olieverf op doek, 150 x 170 cm. 1997 JAS (Johannes Adrianus Smit) 1945 - Hillegom - 2002 Antwerpen Autodidact Zijn stijl was abstract expressionistisch. De verf voor zijn schilderijen maakte hij zelf, net zoals het zogenaamde JAS-krijt. Hij liet zich inspireren door de kleuren van de tulpenvelden in de bollenstreek.
Olieverf op doek, 150 x 130 cm. 1997 JAS (Johannes Adrianus Smit) - 1945, Hillegom - 2002 Antwerpen Autodidact Zijn stijl was abstract expressionistisch. De verf voor zijn schilderijen maakte hij zelf, net zoals het zogenaamde JAS-krijt. Hij liet zich inspireren door de kleuren van de tulpenvelden in de bollenstreek.
Olieverf op doek, 100 x 120 cm. 2001 JAS (Johannes Adrianus Smit) - 1945, Hillegom - 2002 Antwerpen Autodidact Zijn stijl was abstract expressionistisch. De verf voor zijn schilderijen maakte hij zelf, net zoals het zogenaamde JAS-krijt. Hij liet zich inspireren door de kleuren van de tulpenvelden in de bollenstreek.
Olieverf op doek, 50 x 70 cm. 2001 JAS (Johannes Adrianus Smit) - 1945, Hillegom - 2002 Antwerpen Autodidact Zijn stijl was abstract expressionistisch. De verf voor zijn schilderijen maakte hij zelf, net zoals het zogenaamde JAS-krijt. Hij liet zich inspireren door de kleuren van de tulpenvelden in de bollenstreek.
Olieverf op doek, 170 x 136 cm. 1991 JAS (Johannes Adrianus Smit)- 1945, Hillegom - 2002 Antwerpen Autodidact Zijn stijl was abstract expressionistisch. De verf voor zijn schilderijen maakte hij zelf, net zoals het zogenaamde JAS-krijt. Hij liet zich inspireren door de kleuren van de tulpenvelden in de bollenstreek.
Olieverf op doek, 60 x 70 cm. 1993 JAS (Johannes Adrianus Smit) 1945 - Hillegom - 2002 Antwerpen Autodidact Zijn stijl was abstract expressionistisch. De verf voor zijn schilderijen maakte hij zelf, net zoals het zogenaamde JAS-krijt. Hij liet zich inspireren door de kleuren van de tulpenvelden in de bollenstreek.
Gouache op karton, 26,5 x 32 cm. 2002 JAS (Johannes Adrianus Smit) 1945 - Hillegom - 2002 Antwerpen Autodidact Zijn stijl was abstract expressionistisch. De verf voor zijn schilderijen maakte hij zelf, net zoals het zogenaamde JAS-krijt. Hij liet zich inspireren door de kleuren van de tulpenvelden in de bollenstreek.
Olieverf op paneel, 7,5 x 15 cm. 2002 JAS (Johannes Adrianus Smit) 1945 - Hillegom - 2002 Antwerpen Autodidact Zijn stijl was abstract expressionistisch. De verf voor zijn schilderijen maakte hij zelf, net zoals het zogenaamde JAS-krijt. Hij liet zich inspireren door de kleuren van de tulpenvelden in de bollenstreek.
Polyester, 30 x 13 x 13 cm. 1984 JAS (Johannes Adrianus Smit) 1945 - Hillegom - 2002 Antwerpen Autodidact Zijn stijl was abstract expressionistisch. De verf voor zijn schilderijen maakte hij zelf, net zoals het zogenaamde JAS-krijt. Hij liet zich inspireren door de kleuren van de tulpenvelden in de bollenstreek.
Polyester, 35 x 40 x 32 cm. 2000 JAS (Johannes Adrianus Smit) 1945 - Hillegom - 2002 Antwerpen Autodidact Zijn stijl was abstract expressionistisch. De verf voor zijn schilderijen maakte hij zelf, net zoals het zogenaamde JAS-krijt. Hij liet zich inspireren door de kleuren van de tulpenvelden in de bollenstreek.
Delftsblauw keramiek, 82 x 68 x 46 cm. 1998 JAS (Johannes Adrianus Smit) 1945 - Hillegom - 2002 Antwerpen Autodidact Zijn stijl was abstract expressionistisch. De verf voor zijn schilderijen maakte hij zelf, net zoals het zogenaamde JAS-krijt. Hij liet zich inspireren door de kleuren van de tulpenvelden in de bollenstreek.
Gouache op papier, 34 x 49 cm. 2001 JAS (Johannes Adrianus Smit) 1945 - Hillegom - 2002 Antwerpen Autodidact Zijn stijl was abstract expressionistisch. De verf voor zijn schilderijen maakte hij zelf, net zoals het zogenaamde JAS-krijt. Hij liet zich inspireren door de kleuren van de tulpenvelden in de bollenstreek.
Olieverf op doek, 70 x 100 cm. 2001 JAS (Johannes Adrianus Smit) 1945 - Hillegom - 2002 Antwerpen Autodidact Zijn stijl was abstract expressionistisch. De verf voor zijn schilderijen maakte hij zelf, net zoals het zogenaamde JAS-krijt. Hij liet zich inspireren door de kleuren van de tulpenvelden in de bollenstreek.
Olieverf op doek, 84 x 60 cm. 1997 Marta Jedrysko (1959 - Nowy Targ, Polen) Kunstacademie van Krakau, 1983 - cum laude. Haar kleurrijk geschilderde olieverfdoeken komen overeen met de uitbundigheid en kracht van haar persoonlijkheid. Dit leidt tot een heftige abstracte beeldtaal. Haar portretten noemt zij terecht “fantasie figuren”.
Olieverf op doek, 120 x 120 cm. 2007 Marta Jedrysko (1959 - Nowy Targ, Polen) Kunstacademie van Krakau, 1983 - cum laude. Haar kleurrijk geschilderde olieverfdoeken komen overeen met de uitbundigheid en kracht van haar persoonlijkheid. Dit leidt tot een heftige abstracte beeldtaal. Haar portretten noemt zij terecht “fantasie figuren”.
Olieverf op doek, 20 x 20 cm. 2010 Marta Jedrysko (1959 - Nowy Targ, Polen) Kunstacademie van Krakau, 1983 - cum laude. Haar kleurrijk geschilderde olieverfdoeken komen overeen met de uitbundigheid en kracht van haar persoonlijkheid. Dit leidt tot een heftige abstracte beeldtaal. Haar portretten noemt zij terecht “fantasie figuren”.
Olieverf op doek, 20 x 20 cm. 2010 Marta Jedrysko (1959 - Nowy Targ, Polen) Kunstacademie van Krakau, 1983 - cum laude. Haar kleurrijk geschilderde olieverfdoeken komen overeen met de uitbundigheid en kracht van haar persoonlijkheid. Dit leidt tot een heftige abstracte beeldtaal. Haar portretten noemt zij terecht “fantasie figuren”.
Joode, Ger de
Acrylverfverf op doek, 60 x 60 cm. 2007 Ger de Joode (1939 - Woudrichem - 2021 Leusden) Kweekschool, 1961. Avondopleiding aan de Stadsacademie van Maastricht, 1969 - 1971. Academie voor de Beeldende Kunsten te Arnhem, 1975 - 1981. Zijn werk is het resultaat van zeer nauwkeurig onderzoek naar de visuele waarneming. Onderzoek naar patronen en structuren, naar vormen en kleuren.