Kunstenaars - M
Made, Marius van der
Manders, Toos
Mastenbroek, Clary
Meyer, Kiki
Brons, hoogte 85 cm. 1995 Toos Manders (1939, Asten - 2009, Asten) Autodidact Zij was beeldhouwer en was deze reiger een van de eerste buitenobjecten die wij hebben aangekocht (in Maastricht). Haar sculpturen zijn vaak gestileerde vrouwen en dierenfiguren.
Hij is autodidact en is zijn werkwijze als concrete constructieve kunst en geometrisch abstract. Over het algemeen werkt hij driedimensionaal.
Brons, hoogte 110 cm. 1998 Kiki Meyer (1952 - Roden) Autodidact De mens in beweging, in het bijzonder de dansende mens, dat is haar hoofdthema.
Olieverf op paneel, 81 x 26 cm. 1997 Clary Mastenbroek (1947 - Hilversum) Rietveld Academie Amsterdam, 1967. Medeoprichter van de Fuji Art Association in 1984. Zij noemt zichzelf een magisch realist en hebben haar schilderijen grote zeggingskracht. Het zijn de compositie, het verfgebruik en de magische voorstelling die steeds kijkers weten te boeien.
Olieverf op doek, 175 x 35 cm. 2003 Clary Mastenbroek (1947 - Hilversum) Rietveld Academie Amsterdam, 1967. Medeoprichter van de Fuji Art Association in 1984. Zij noemt zichzelf een magisch realist en hebben haar schilderijen grote zeggingskracht. Het zijn de compositie, het verfgebruik en de magische voorstelling die steeds kijkers weten te boeien.
Olieverf op doek, 10 x 10 cm. 2022 Clary Mastenbroek (1947 - Hilversum) Rietveld Academie Amsterdam, 1967. Medeoprichter van de Fuji Art Association in 1984. Zij noemt zichzelf een magisch realist en hebben haar schilderijen grote zeggingskracht. Het zijn de compositie, het verfgebruik en de magische voorstelling die steeds kijkers weten te boeien.
Mohlmann, Rob
Min, Hans en Bernard de Wolff
Brons 2000 Afm. 34 x 14 cm. Hans Min, Beverwijk,1957 - Beverwijk 2019. Dit werk heeft hij samen gemaakt met Bernard de Wolff.
Brons 2003 Hans Min, Beverwijk, 1957 - Beverwijk 2019. Dit werk is samen met Bernard de Wolff gemaakt.
Brons Hans Min, Beverwijk, 1957 - Beverwijk 2019. Dit werk is gemaakt samen met Bernard de Wolff
Brons 2010 Hoogte 30 cm. Hans Min, Beverwijk, 1957 - Beverwijk 2019. Dit werk is samen met Bernard de Wolff gemaakt. Tijdens de tentoonstelling in Galerie van Lien in 30 minuten tijd.
Olieverf op paneel, 24 x 46 cm. 2001 Rob Möhlmann (1956 - Hilversum) Autodidact Realisme in zijn hevigste vorm, zo zou je zijn werk kunnen typeren. Hij houdt van de kunst die wat voorstelt. Werkt in de realistische traditie en ziet zichzelf als onafhankelijke realist. Zijn werk wordt gekenmerkt door de alledaagsheid van het onderwerp, uitgevoerd in grote precisie en virtuoze stofuitdrukking.
Olieverf op paneel,40 x 30 cm. 2003 Rob Möhlmann (1956 - Hilversum) Autodidact Realisme in zijn hevigste vorm, zo zou je zijn werk kunnen typeren. Hij houdt van de kunst die wat voorstelt. Werkt in de realistische traditie en ziet zichzelf als onafhankelijke realist. Zijn werk wordt gekenmerkt door de alledaagsheid van het onderwerp, uitgevoerd in grote precisie en virtuoze stofuitdrukking.
Olieverf op paneel, 9,5 x 12,5 cm. 2003 Rob Möhlmann (1956 - Hilversum) Autodidact Realisme in zijn hevigste vorm, zo zou je zijn werk kunnen typeren. Hij houdt van de kunst die wat voorstelt. Werkt in de realistische traditie en ziet zichzelf als onafhankelijke realist. Zijn werk wordt gekenmerkt door de alledaagsheid van het onderwerp, uitgevoerd in grote precisie en virtuoze stofuitdrukking.
Olieverf op paneel, 23,5 x 29,5 cm. 2004 Rob Möhlmann (1956 - Hilversum) Autodidact Realisme in zijn hevigste vorm, zo zou je zijn werk kunnen typeren. Hij houdt van de kunst die wat voorstelt. Werkt in de realistische traditie en ziet zichzelf als onafhankelijke realist. Zijn werk wordt gekenmerkt door de alledaagsheid van het onderwerp, uitgevoerd in grote precisie en virtuoze stofuitdrukking.
Litho, 45 x 55 cm. 2003 Rob Möhlmann (1956 - Hilversum) Autodidact Realisme in zijn hevigste vorm, zo zou je zijn werk kunnen typeren. Hij houdt van de kunst die wat voorstelt. Werkt in de realistische traditie en ziet zichzelf als onafhankelijke realist. Zijn werk wordt gekenmerkt door de alledaagsheid van het onderwerp, uitgevoerd in grote precisie en virtuoze stofuitdrukking.
Molenkamp, Charlotte
Olieverf op doek, 120 x 100 cm. 1998 Charlotte Molenkamp (1955 - Tilburg) Kunstacademie St. Joost, Breda, 1971 - 1974. Academie voor Beeldende Vorming, Tilburg, 1974 - 1977. Het werk balanceert op de rand van figuratie en abstractie. Natuur, dier en mensfiguren zijn nog wel te herkennen.
Olieverf op doek, 145 x 125 cm. 1998 Charlotte Molenkamp (1955 - Tilburg) Kunstacademie St. Joost, Breda, 1971 - 1974. Academie voor Beeldende Vorming, Tilburg, 1974 - 1977. Het werk balanceert op de rand van figuratie en abstractie. Natuur, dier en mensfiguren zijn nog wel te herkennen.
Olieverf op doek, 200 x 220 cm. 1999 Charlotte Molenkamp (1955 - Tilburg) Kunstacademie St. Joost, Breda, 1971 - 1974. Academie voor Beeldende Vorming, Tilburg, 1974 - 1977. Het werk balanceert op de rand van figuratie en abstractie. Natuur, dier en mensfiguren zijn nog wel te herkennen.
Muller, Wout
Olieverf op paneel, 34 x 30 cm. 1992 Wout Muller (1946, Hilversum - 2000, Kilmeaden-Ierland) Rietveld Academie Amsterdam, 1967. Binnen zijn werk staat de erotiek centraal. Zijn werken zijn altijd statisch en er heerst een sfeer van serene afwachting.
Olieverf op paneel, 34 x 30 cm. 1993 Wout Muller (1946, Hilversum - 2000, Kilmeaden-Ierland) Rietveld Academie Amsterdam, 1967. Binnen zijn werk staat de erotiek centraal. Zijn werken zijn altijd statisch en er heerst een sfeer van serene afwachting.
Olieverf op paneel, 34 x 30 cm. 1997 Wout Muller (1946, Hilversum - 2000, Kilmeaden-Ierland) Rietveld Academie Amsterdam, 1967. Binnen zijn werk staat de erotiek centraal. Zijn werken zijn altijd statisch en er heerst een sfeer van serene afwachting.
Musters, Hans
Olieverf op doek, 165 x 85 cm. 1998 Hans Musters (1959 - Zwolle) Academie Minerva te Groningen, 1977 - 1982. Kleurrijke expressieve schilderijen van vrouwen, stillevens en landschappen. Abstract versus figuratief en dynamiek, gecombineerd met rust.
Olieverf op doek, 95 x 100cm. 1996 Hans Musters (1959 - Zwolle) Academie Minerva te Groningen, 1977 - 1982. Kleurrijke expressieve schilderijen van vrouwen, stillevens en landschappen. Abstract versus figuratief en dynamiek, gecombineerd met rust.
Olieverf op doek, 100 x 120 cm. 1998 Hans Musters (1959 - Zwolle) Academie Minerva te Groningen, 1977 - 1982. Kleurrijke expressieve schilderijen van vrouwen, stillevens en landschappen. Abstract versus figuratief en dynamiek, gecombineerd met rust.